De oordelen en conclusies zijn weer krachtig vandaag, probeer eens eens een gewone dialoog met elkaar te voeren is mijn advies!
Een B.V. is zeker een optie, maar die kent weer andere uitdagingen, zoals de verplichte salaris uitkering. Daar zijn volgens mij ook weer wegen omheen. Dank voor de tips iig. Vooral advies inwinnen dus...In mijn vorige post heb ik proberen te verduidelijken hoe een VOF werkt. Hoe samen te huren? Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden (ik ben geen expert en corrigeer me als ik het niet goed verwoord)
1. De ruimte wordt gehuurd door 1 persoon, deze stelt de ruimte tegen vergoeding beschikbaar aan de overige personen, nadeel is dat die ene persoon aansprakelijk is voor alle lasten. (Dit is ook door Chevy66 genoemd)
2. Je richt met z'n vieren een B.V. op, de B.V. huurt de ruimte en de vennoten huren van de B.V., hierbij is de B.V. aansprakelijk voor de lasten.
Hiervoor zou ik iemand met meer kennis van zaken advies vragen (accountant of K.v.K)
Dank voor je antwoord, ik stuur je even een privé bericht.Goedendag,
Ik vond deze thread omdat ik ook op zoek ben naar een betaalbare werkruimte, en een gedeelde werkplaats me ideaal lijkt. Ik ben een beginnend ondernemer (ZZP), ik doe nu vooral freelance werk in decorbouw en interieurbouw, Maar wil naar de toekomst graag eigen werk aan gaan nemen en/of producten gaan maken.
Ik weet niet zeker of de constructie zoals die hier ontstaat me past, maar mijn interesse is gewekt.
Wat betreft de huurconstructie, het lijkt me dat daar oplossingen voor te bedenken zijn, en ik zou ook bereid zijn hoofdhuurder te worden mits er een goede manier wordt gevonden om de risico's (voor mij) aanvaardbaar te maken.