Gezocht: tweedehands Hegner figuurzaagmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

McBee

Nieuw lid
25 okt 2020
2
0
Ik ben op zoek naar een tweedehands figuurzaagmachine van Hegner met variabel toerental, snelspanner en bij voorkeur ook voetpedaal.

Nieuw zijn ze me te duur en met de goedkope merken kan ik niet uit de voeten voor nauwkeurig inlegwerk van fineer.

Tips en aanbiedingen zijn dus van harte welkom.
 

McBee

Nieuw lid
25 okt 2020
2
0
Bedankt voor de tip. Ik volg Marktplaats hiervoor wel al, maar had deze nog niet gezien. Heeft helaas geen variabel toerental.
Weet iemand op dit forum hoe noodzakelijk dat is voor zagen in wat harder materiaal of om nauwkeurig inlegwerk / marquetery uit te voeren? Bijvoorbeeld zoals op de bijlage, maar dan met strakke lijnen.
 

Bijlagen

  • standaard_muzieknoten.jpg
    standaard_muzieknoten.jpg
    29,2 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Variabel toerental klinkt leuk heb ik ook gebruik het nooit. Zaag altijd op volle snelheid :) en je betaald heel veel meer ervoor btw..
 
  • Leuk
Waarderingen: McBee

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Ik weet niet hoe het bij modernere hegners zit, maar mijn zaag heeft een drie fasen motor, die door middel van een condensator geschikt is gemaakt voor werken op 220. daar kun je een FR op bouwen als toerenregeling belangrijk is. Ik gebruik het laagste toerental vooral bij het zagen van non ferro metalen. Mijn machine heeft 4 toerentallen door middel van v riem poelies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.