Gezocht | meubelmaker regio zuid Limburg

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Aangezien wij offertes gaan verzamelen voor de eettafel wilde ik eerst kijken of er hier op het forum ondernemers zijn in de regio zuid Limburg.
Tafel zal tot ongeveer 3 meter lang moeten worden.

Meer details bespreek ik graag via dm of telefonie.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
610
61
Flakkee
Niet echt in de buurt maar wellicht kunnen we wat voor elkaar betekenen?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
3 meter is flink. De tafel die ik heb gemaakt is 230 cm en die was al flink zwaar. Kun je het niet zelf maken als je al geschaafd hout koopt?

555f8a1b-30b7-40ab-a86e-b571556f3150-jpeg.116740


c0fee257-5685-4ad6-b085-24856af19f67-jpeg.116739
 

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Klopt, is ook een flinke tafel . Ruimte is ook groot genoeg.
Wat achtergrond: hebben tafel gezien bij een meubel zaak. Blad was niet zo speciaal maar de poten was precies wat wij zochten. Flink aan de prijs maar voor ons was het dit waard. Na 2 uur rijden naar de zaak kwam ik er achter dat alles fineer was. Op zich logisch maar de hele tafel was zo licht dat ik hem met 1 hand kon “optillen” en klonk zo hol.. en dat voor paar duizend euro?!
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Heb je een foto van de poten? Er zijn losse poten/onderstellen te koop en wie weet vind je wat je zoekt. Ik heb het blad zelf gemaakt en er een los onderstel onder gezet.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.803
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Mijn zelf gemaakte eettafel is ook 3 meter (bij 1 meter). Ja, het weegt wat meer, maar dit was prima met 2 personen te tillen (inclusief massief onderstel) en je wil inderdaad geen vederlichte tafel hebben. Ik woon in Emmen maar als je toch al zoveel geld voor een tafel neerlegt moeten die paar tientjes benzine niet echt een probleem zijn denk ik, dan heb je wat meer keuze bij wie je het blad afneemt (ook buiten limburg).
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik wil ook wel helpen en woon in Maastricht. Een hele tafel maken gaat mij wat ver, maar bv samen het blad maken kan zeker. Mogelijk ook de poten, maar dat is afhankelijk van het ontwerp.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.165
868
Ulvenhout
Dat is apart, want op deze site staat dat het massief hout is:

Maar goed, het lijkt me dat dit onderstel zelf ook te maken is?
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
214
117
Dat is apart, want op deze site staat dat het massief hout is:
Volgens de fabrikant:
"wooden table consisting of a double-panelled top of
40 mm, in balanced fir wood, reinforced by steel tubulars of 25x15
mm, and legs in multilayer birch veneered. Top veneered with plates
and edged with solid wood of 4 mm on the perimeter. Finishing in
natural chestnut, charcoal dyed chestnut, Stone Oak®, or
multilaminar wood Striped Grey with water-based acrylic paint
finish. Legs screwed to the top by steel plates finished with
polyurethane lacquer."

Het zal niet de eerste keer zijn dat een verkoper verkeerde info invoert/verkoopt.
 

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Dat is apart, want op deze site staat dat het massief hout is:

Maar goed, het lijkt me dat dit onderstel zelf ook te maken is?
Jup en met die gedachte ook naar de winkel gegaan. Maar het was werkelijk schandalig hoe licht en goedkoop het aanvoelde.
 

Ron J

Actieve deelnemer
3 apr 2022
27
10
KERKRADE
Hoi,
Ik ken wel een meubelmaker die je hierbij kan helpen hij zit in Hoensbroek maakt keukens e.d. Hen enige tijs geleden iets door hem laten maken, resultaat was helemaal naar wens. Eventueel hout zou je via een andeer contact kunnen krijgen.

Grts Ron
 
  • Leuk
Waarderingen: Kayu

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Hoi,
Ik ken wel een meubelmaker die je hierbij kan helpen hij zit in Hoensbroek maakt keukens e.d. Hen enige tijs geleden iets door hem laten maken, resultaat was helemaal naar wens. Eventueel hout zou je via een andeer contact kunnen krijgen.

Grts Ron
Stuur maar door :)
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.508
968
Riemst
Jup en met die gedachte ook naar de winkel gegaan. Maar het was werkelijk schandalig hoe licht en goedkoop het aanvoelde.
Er is niets mis met een meubel uit fineer, op voorwaarde dat het goed gemaakt is. Fineer wordt al heel lang gebruikt om verschillende redenen. Eentje daarvan is dat je bij fineer meer vrijheid in ontwerp hebt. Bij massief hout ben je gebonden aan het werken van het hout. Iedere verbinding moet in functie van mogelijke bewegingen uitgevoerd zijn. Sommige meubels kunnen gewoon niet in massief gemaakt worden omdat het technisch niet of moeilijk uitvoerbaar is.
Sommige houtsoorten zijn ook te kostbaar, of niet beschikbaar in grote afmetingen.
Wat jou ontwerp betreft, mij lijkt dit niet zo eenvoudig uitvoerbaar in massief. De bevestiging van de poten aan het blad moet bij massief flexibel , en tegelijkertijd onwrikbaar zijn. Een stevige uitdaging.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.775
744
Enschede, Twente
De hele bups Mid Century Modern waar men nu zo kien op is werd grotendeels met gefineerd plaatmateriaal gemaakt (de kasten, tafels enzo bedoel ik natuurlijk — een Wenger-stoel is een andere tak van sport). Voordeel van een stabiele kern.
 
  • Leuk
Waarderingen: mathieu

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Er is niets mis met een meubel uit fineer, op voorwaarde dat het goed gemaakt is. Fineer wordt al heel lang gebruikt om verschillende redenen. Eentje daarvan is dat je bij fineer meer vrijheid in ontwerp hebt. Bij massief hout ben je gebonden aan het werken van het hout. Iedere verbinding moet in functie van mogelijke bewegingen uitgevoerd zijn. Sommige meubels kunnen gewoon niet in massief gemaakt worden omdat het technisch niet of moeilijk uitvoerbaar is.
Sommige houtsoorten zijn ook te kostbaar, of niet beschikbaar in grote afmetingen.
Wat jou ontwerp betreft, mij lijkt dit niet zo eenvoudig uitvoerbaar in massief. De bevestiging van de poten aan het blad moet bij massief flexibel , en tegelijkertijd onwrikbaar zijn. Een stevige uitdaging.
Klopt, geef je hier ook wel gelijk in. Wellicht is straks ook de conclusie dat massief niet haalbaar is, dan is dat ook prima. Maar dan blijven nog de materiaal keuze en verwerking over, deze vonden wij ook benedemaats.
 

Ron J

Actieve deelnemer
3 apr 2022
27
10
KERKRADE
Hallo,

Kom even terug op je eerdere vraag:

  • Rene Tilmans RDL Heerlen meubelmaker.
  • Peter Lempers Eygelshoven
Met beiden heb ik goede ervaring. Mogelijk dat je hun kunt benaderen met je vraag.

Succes en mogelijk hoor ik wat van je terug.

Grts Ron
 
  • Leuk
Waarderingen: mink en Kayu

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.