Gezocht Maple/Esdoorn hout

Stefan92

Actieve deelnemer
28 mrt 2026
27
8
Brielle
Goedeavond!

Heeft er toevallig iemand een leuke plank maple/esdoorn hout liggen?

Op google zijn de prijzen zegwoon gestoord (ik zeg het netjes). Ik wil gewoon lekker wat kunnen hobbyen en des noods verkeerd zagen zonder dat het me een rib uit mijn lijf kost. Kan en wilt iemand me hier mee helpen? Ik ben woonachtig in Brielle.

Mvg,

Stefan

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.591
1.387
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik gebruik de prijzen van de Arnhemse Fijnhouthandel altijd als 'benchmark'. AF is aan de dure kant, maar reflecteren wel de 'marktsituatie'. Een vuistregel is voor mij dat een 'bereikbare' prijs op de markt ergens tussen 0.5 en 0.8 van de AF-prijs zou moeten liggen. En bij de prijs die AF op dit moment adverteert voor gewoon esdoorn zie ik niks vreemds.

Wellicht moet je naar een andere houtsoort kijken. Of de aanbiedingen van de Amsterdamse Fijnhouthandel in de gaten houden - die hebben vaak partijen die ver onder de marktprijs weggaan - als je een flinke stapel tegelijk kunt kopen en aan de betreffende partij voldoende hebt. Wij hebben ooit esdoorn gekocht voor 2 Morris stoelen. Eentje gebouwd, en met de rest maak ik nog steeds kleine dingen...

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
344
116
Hier soms daar
Bij uw gemeente een vraag uitzetten?
Een aantal gemeenten geeft hun "snoei hout" weg.
De gemeente Den haag heeft een speciale dag.

nicodemus

Actieve deelnemer
2 mrt 2023
30
14
Ede
Een vuistregel is voor mij dat een 'bereikbare' prijs op de markt ergens tussen 0.5 en 0.8 van de AF-prijs zou moeten liggen.
Waar zoek je dit dan? De houthandels waar ik bekend ben hebben meestal geen esdoorn (of kers oid) en op marktplaats is het vaak best een eindje rijden. Of misschien kijk ik niet goed 😅

Pierewaai

Actieve deelnemer
23 feb 2019
293
72
Waar zoek je dit dan? De houthandels waar ik bekend ben hebben meestal geen esdoorn (of kers oid) en op marktplaats is het vaak best een eindje rijden. Of misschien kijk ik niet goed 😅
Ik heb een schaaldeel kersen staan waar ik op korte termijn geen bestemming voor heb.
KD gedroogd. Afmeting circa 2400x450x45.
Af te halen in Apeldoorn. Ik vraag er €100 voor.
Wellicht is het wat voor je.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.