gezocht elektro technieker

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.897
2.941
Is er dan nergens bij je in de buurt, iemand met wat elektro kennis, een paar schroevendraaiers en een multimeter?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.897
2.941
Maar jij moet ook al een uur rijden. In stefkes woonplaats zal toch ook wel zo iemand te vinden moeten zijn? Zo ingewikkeld zit zo'n machine niet in elkaar. Als ik naar de tarievenlijst van felder kijk, dan kan je beter de oud ijzer boer bellen en een knappe andere gebruikte machine op snorren.
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
277
13
momenteel ben ik op verlof, eind september komt Zerox eens polshoogte nemen en zien of hij het ding aan de praat krijgt. Waarvoor dank (y)(y)(y)
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
277
13
Is er dan nergens bij je in de buurt, iemand met wat elektro kennis, een paar schroevendraaiers en een multimeter?
Zo eenvoudig zal het niet zijn denk ik. De monteur die langs is geweest was niet zo maar iemand met wat schroevendraaiers en een multimeter. Hij is een oud technieker van o.a. Halwema en ook Tema , die verdeelden Felder en Hammer in Antwerpen. Hij koopt , verkoopt en herstelt houtbewerkingsmachines van enkele grote merken. Hij kreeg het in elk geval niet opgelost dus zo simpel zal het niet zijn, of hij heeft er met zijn klak naar geworpen omdat hij er niets aan kan verdienen ( verkopen ) aangezien ik stop met mijn zelfstandige activiteit.
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
563
331
Als je de machine in de huidige staat, dus met alle problemen, van de hand zou willen doen. Wat zou hij dan moeten opleveren?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.897
2.941
Ik heb er hier vandaan geen zicht op wat die monteur heeft gemeten en of gedaan, maar het elektrische gedeelte van je machine is als je het onderverdeeld in zijn losse componenten, een vrij eenvoudig te testen geheel. Ook al kan je het probleem niet onmiddellijk oplossen, je moet wel kunnen uitvogelen, waar het probleem zit.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.897
2.941
Ik heb een schema van je machine gevonden en er zit echt niet meer in, dan ik eerder al op somde. 3 motortjes, een relais met beveiliging , een draaischakelaar, een remprintje en een stuurstroomtrafo met wat knoppenzooi. Dat moet simpel zijn voor iemand met wat elektro kennis om op te lossen.
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
277
13
Ik heb een schema van je machine gevonden en er zit echt niet meer in, dan ik eerder al op somde. 3 motortjes, een relais met beveiliging , een draaischakelaar, een remprintje en een stuurstroomtrafo met wat knoppenzooi. Dat moet simpel zijn voor iemand met wat elektro kennis om op te lossen.
dat kan, maar ik ben een volledige leek in electrotoestanden. Dus ik wacht even op de bevindingen van Zenox en hopelijk geraken we er dan uit. Als ik de printplaat moet vervangen en hiermee is het opgelost dan is dat zo. Maar dit wil ik toch eerst even zeker weten alvorens ik +-1200 € uitgeef. Toch bedankt om mee te denken .
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
277
13
Als je de machine in de huidige staat, dus met alle problemen, van de hand zou willen doen. Wat zou hij dan moeten opleveren?
Hoi Sjoerd , dit houd ik nog even in beraad . Ik wacht de bevindingen af van Zenox alvorens hier iets in te beslissen. Ik houd je tzt op de hoogte . Grtz Stef
.
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
563
331
Oke.
Als je doel echt is om er vanaf te komen, dan wil ik hem zo van je overnemen. Er hoeven geen andere mensen aan te rommelen, scheelt ook van hun kant weer tijd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.