Zo eenvoudig zal het niet zijn denk ik. De monteur die langs is geweest was niet zo maar iemand met wat schroevendraaiers en een multimeter. Hij is een oud technieker van o.a. Halwema en ook Tema , die verdeelden Felder en Hammer in Antwerpen. Hij koopt , verkoopt en herstelt houtbewerkingsmachines van enkele grote merken. Hij kreeg het in elk geval niet opgelost dus zo simpel zal het niet zijn, of hij heeft er met zijn klak naar geworpen omdat hij er niets aan kan verdienen ( verkopen ) aangezien ik stop met mijn zelfstandige activiteit.Is er dan nergens bij je in de buurt, iemand met wat elektro kennis, een paar schroevendraaiers en een multimeter?
dat kan, maar ik ben een volledige leek in electrotoestanden. Dus ik wacht even op de bevindingen van Zenox en hopelijk geraken we er dan uit. Als ik de printplaat moet vervangen en hiermee is het opgelost dan is dat zo. Maar dit wil ik toch eerst even zeker weten alvorens ik +-1200 € uitgeef. Toch bedankt om mee te denken .Ik heb een schema van je machine gevonden en er zit echt niet meer in, dan ik eerder al op somde. 3 motortjes, een relais met beveiliging , een draaischakelaar, een remprintje en een stuurstroomtrafo met wat knoppenzooi. Dat moet simpel zijn voor iemand met wat elektro kennis om op te lossen.
Hoi Sjoerd , dit houd ik nog even in beraad . Ik wacht de bevindingen af van Zenox alvorens hier iets in te beslissen. Ik houd je tzt op de hoogte . Grtz StefAls je de machine in de huidige staat, dus met alle problemen, van de hand zou willen doen. Wat zou hij dan moeten opleveren?