Gevraagd: vlak- vandiktebank

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.175
873
Ulvenhout
Nu ik ook regelmatig met massief hout aan het werken ben lijkt het me fijn om een vlak- vandiktebank aan te schaffen. Ik heb al vele filmpjes en topics doorgenomen.
Ik heb weinig specifieke eisen behalve dat hij op 230V moet lopen en goed werkzaam moet zijn.

Nu zie ik op Marktplaats een Inca 343.190, maar daar wordt €650 voor gevraagd. Als ik zie dat er een zelfde machine hier op het forum is verkocht voor €250 lijkt me dat de gevraagde prijs redelijk aan de hoge kant is?

Mocht er iemand nog een machine hebben staan die stof loopt te verzamelen dan zouden we wellicht tot elkaar kunnen komen!

Max prijs rond de €600
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Helaas lijkt het alsof de machines met de huizenprijzen meestijgen. Voor een EB HC 260 van 30 jaar oud worden gerust dezelfde bedragen gevraagd (en betaald)
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
223
95
Omgeving Alkmaar
Ik heb zelf ookeen tijd naar een inca vvd gezocht. Die op marktplaats ziet er erg netjes uit en is voor zover ik kan zien helemaal compleet. Dan is die 650 weliswaar niet heel goedkoop, maar ook niet meer extreem helaas. Ik heb uiteindelijk, al een jaar of drie geleden denk ik, een vergelijkbaar bedrag betaald voor een vergelijkbare machine met een vernieuwde motor en riem. Maar dat is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken. Voor mij telde ook dat de machine hier redelijk in de buurt verkocht werd (35 km verderop of zo). Voor 250 eur kun je ze al een paar jaar niet meer krijgen. (tenzij je ongeloofelijk veel gelukt hebt en de verkoper niets van houtbewerking weet :)).
 

kolossus

Nieuw lid
31 jan 2016
11
0
Ik heb een aantal jaar geleden zo'n Inca gekocht voor €275 oid, en vond dat eigenlijk al te veel geld. Om eerlijk te zijn valt de machine me ook best tegen. De aan- afvoerbladen zo kort en klein dat het moeilijk is om de afstelling echt zuiver te krijgen. Langere delen bewerken wil ook door de lengte van de bladen niet zomaar echt goed worden. Daar is de machine misschien ook niet echt voor bedoelt, maar dat soort werkt wil je toch ook wel kunnen doen.
Dus als je de ruimte hebt, zoek dan vooral iets groters, zou mijn advies zijn. Als je krachtstroom hebt ben je al meteen een stuk beter uit, want daarvoor zijn de machines weer een goedkoper. Voor €600 zou ik zeker naar iets anders zoeken dan een Inca.
 
Wilde toevallig, vanwege aanschaf nieuwe, mijn EMCO vlak- en vandiktebank te koop aanbieden. Wellicht is dat iets voor je. Het is een 230V exemplaar, 26cm breed en voorzien van 2 messen. De machine is 100% in orde wordt nog wekelijks gebruikt. De reden dat ik hem ga vervangen is vanwege het feit dat mijn projecten steeds groter worden en daar wordt dit exemplaar te klein voor.

Laat maar weten of het iets voor je is.
 

Bijlagen

  • EMCO-4.jpg
    EMCO-4.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 56
  • EMCO-3.jpg
    EMCO-3.jpg
    84,7 KB · Weergaven: 55
  • EMCO-2.jpg
    EMCO-2.jpg
    77,9 KB · Weergaven: 55
  • EMCO-1.jpg
    EMCO-1.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 57

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.