Gereedschapwagen (mobiel)

ehurkmans

Nieuw lid
12 mei 2024
10
5
Eindhoven
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een mobiele gereedschapswagen die makkelijk te stapelen is. Daarbij vind ik kwaliteit/duurzaamheid erg belangrijk, modulair (aanpasbaar en uitbreidbaar) is ook een grote vereiste. Hij moet fijn te gebruiken zijn in de werkplaats, maar ook zo de bus in naar locatie.
Liefst een systeem met veel lades die ik naast mijn systainers (Festool) kan gebruiken. Het Festool Systainer systeem valt m.i. af omdat de ladesystemen erg smal zijn en de lades niet lekker lopen vs een geleidersysteem.

Een kennis wees me op Orsy Bull van Würth, maar die vind ik, ondanks de kwaliteit en stevigheid, erg prijzig.
Nu ben ik erg gecharmeerd van 2 systemen op basis van reviews en youtube video's:
- Milwaukee packout (vind het er best log uitzien) maar groot assortiment
- Toughbuilt Stacktech (mooier design, maar lijkt niet aan te komen in Nederland)

Wat zijn jullie visies erop en ervaringen hiermee?

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
419
176
Zaanstreek
toughbuild haalt het niet in kwaliteit voor mij, meer iets voor een klusser+ / hobbyist.
Milwaukee packout is inderdaad best lomp, maar heb er wel positieve dingen over gehoord.

Maar, zoek je een vaste wagen (gereedschapstrolley eigenlijk) of losse kistjes/modules die zo-nu-en-dan op een hondje gezet kunnen worden?

• Leuk
Waarderingen: Boktor026

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
179
55
Den Hoorn, ZH
Toughbuilt wordt wel verkocht bij Bauhaus. Met maar 3 vestigingen in Nederland moet je beetje geluk hebben of ie in de buurt zit. Ik woon er praktisch naast :).

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.146
490
Middelburg
van nature zijn we ietwat lui
de luiheid verhoogt met de leeftijd
heb je ons wat linken ?
Volgens mij citeer je dit bij ieder die verzaakt een linkje te plaatsen, zo word je vanzelf OUD HOUT of ben je aan het solliciteren om VERSTEEND HOUT te worden:LOL::LOL::LOL:

ehurkmans ik weet niet of tweedehands voor u interessant is als ondernemer maar momenteel staat op Marktplaats van Orsy Bull 2 van serie 3 en 2 van serie 5 te koop, helaas ik ben erg onhandig als het gaat om computerkunde anders had ik de link wel geplaatst,....eventjes de naam invullen in het zoekertje en pingo

Laatst bewerkt:

rolandvs

Post veel
10 mrt 2022
872
225
Oss
Ik zat met hetzelfde euvel.
Zat zelf ook te twijfelen. Wilde assortimentsboxen hebben die stapelbaar zijn icm de rest ( bouten moeren en veerringen en carrosserieringen liggen op werkbank )
Maar heb van de week zitten kijken voor qbrick.
Maar wilde juist geen kisten hebben ( met scharnierende deksel maar met lades.
Niet dat ik alles moet afstapelen om handcirkelzaag of tacker uit onderste koffer moet halen.
Deze heeft alleen qbrick of packout packout hoor ik veel lovende dingen over.
Roc keeter heeft overigens soortgelijk systeem ( als toughtbuild en zo zijn er meer dezelfde).
Stanley en dewalt hebben ook systeemboxen en die zijn wel op veel punten verkrijgbaar.

Kijk anders een op youtube bij shadowfoam die heeft vaak filmpjes over uitleg van verschillende systemen alleen moet het hier wel beschikbaar zijn.
Qbrick heeft overigens ook verschillende systemen in verschillende maten

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
419
176
Zaanstreek
bedrijf waar ik voorheen werkte had in de werkplaats alles in losse bakjes van Auer (lijken veel op die gekleurde festool bakjes, maar dan met veel meer maten/smaken/kleuren). De assortimentdozen gingen in zo'n rekje mee naar klus, echt heerlijk. Ik kon alles uit de kast pakken en in zo'n kist zetten. Regulier gereedschap zat ik kistjes ernaast. link
Toolboxen-Rek-AUER--480.jpg
Assortimentsboxen-35-x-29-5-cm-AUER--455.jpg

JochemK

Post veel
15 okt 2016
764
377
Het Groene Hart
bedrijf waar ik voorheen werkte had in de werkplaats alles in losse bakjes van Auer (lijken veel op die gekleurde festool bakjes, maar dan met veel meer maten/smaken/kleuren). De assortimentdozen gingen in zo'n rekje mee naar klus, echt heerlijk. Ik kon alles uit de kast pakken en in zo'n kist zetten. Regulier gereedschap zat ik kistjes ernaast. link
Toolboxen-Rek-AUER--480.jpg
Assortimentsboxen-35-x-29-5-cm-AUER--455.jpg
Die Auer kisten en bakjes vind ik ook ideaal!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.