Gelakt eikenhouten tafel geeft zwart af

Sasja1969

Nieuw lid
14 feb 2025
8
0
Brabant
Ik ga er van uit dat hier bedoeld wordt dat de plank die scheurt niet ondersteund wordt door het onderstel, dus ook niet beperkt wordt in werken door het onderstel.

Zou je eens een foto toe willen voegen van de scheuren en van de kleurverschillen?
Ja klopt dat bedoel ik met losliggend. Als mijn zoon weer langskomt vraag ik hem hier een foto te plaatsten. Ik ben helaas niet zo handig met dat soort dingrn

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
274
97
Het is zo te zien een verlijmd blad dat vast op het onderstel bevestigd is en dus niet kan werken. De scheuren ontstaan dan in de plank waarin de zwakste plek zit, ookal zit deze plank zelf niet vast ergens aan. De omliggende planken trekken de plank uit elkaar.
Dat de winkel een tafel verkoopt waarvan de lak 'de komende weken nog moet uitharden' vind ik ook bijzonder. Ik zou alleen bij zo'n boodschap niet dagelijks afnemen met een vochtige doek.
En je ziet op de foto ook dat het onderstel niet goed bevestigd is omdat de ingefreesde strip in de weg zit.
Maar ik zou dit met de winkel proberen op te lossen. Ruilen, geld terug vragen etc. U bent nu allerlei onderzoek aan het doen, maar u bent in deze gewoon een ontevreden klant die niet vertrouwd op een goede oplossing van de verkoper.

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
181
80
Zaanstreek
Kleur
nee, na 2 weken hoort het niet meer af te geven nee. Er zal iets niet goed gegaan zijn in mengen of aanbrengen.
Nogmaals aflakken kan zeker helpen; wat mij sterk lijkt maar zou kunnen, is dat er niet genoeg (of geen?) harder is toegevoegd aan een 2componenten-lak. Hierdoor blijft het zacht en veeg je het er af. Door nogmaals, met en goed gemengde lak, af te lakken sluit je het geheel op.

Scheuren
Onacceptabel. De tafel ziet er verder deugdelijk uit, ook qua constructie. Als één plank scheuren vanaf de rand gaat vertonen is hier iets niet goed gegaan in de houtselectie. Echt een fout die bij stap1 in de fabriek gemaakt is, helaas voor hen.

Zoals meerderen hier al zeggen, laat ze de tafel terugnemen en helemaal oplappen of een ander neerzetten. Iedereen maakt wel 's een foutje en je moet ze ook (juridisch gezien) de kans bieden de fouten goed te laten herstellen. Of het voor hen loont deze te verbouwen of je een nieuw blad te leveren mogen ze zelf uitzoeken :)

• Leuk
Waarderingen: Rizz en jaap

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
264
61
Oss
heb je ons een foto ?

Nee. Maar was gewoon een groef aan de onderzijde van de tafel. Van uiteinde v groef naar andere v groef parallel op v groef. Maar krijg hier ook idee dat het blad een kwart gedraaid had moeten zijn ivm werken in breedte. Of maakt dat niets uit.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.