Gekleurde grepen

axeldemarteau

Nieuw lid
4 jun 2023
14
0
Brussel
Beste woodworkers,

Ik zag onlangs zeer mooie deurtjes met een ronde gefreesde (ik vermoed cnc) greep. Deze greep was echter gekleurd langs de binnenkant. Heeft iemand een idee hoe zoiets gemaakt wordt? Ik voeg even een afbeelding toe met een voorbeeld.

Alvast bedankt voor jullie inzicht.

Mike+Bespoke+Kitchen+London+5.jpg

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.144
958
Enschede, Twente
Twee ronde uitsparingen. Een kleinere, doorgaande, op de buitenkant, afgerond en wellicht met een zwaluwstaarthoek. Een grotere, ondiepe, op de achterzijde waarin passend en vlak een stukje contrasterend materiaal ingelijmd wordt (zuinig met de lijm zijn!).

Aanvulling: als het gekleurde materiaal meer dikte heeft en je naderhand de greepopening (bij)freest, kun je spelen met het aanzicht van de zijden, dwz hoe diep die gekleurd zijn.

• Leuk
Waarderingen: jaap en axeldemarteau

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.484
2.184
Terkaple
www.woodworking.nl
In massief hout of plaatmateriaal kun je het met een handgrepen frees een 'greep' frezen. Ik het voorbeeld eentje van Festool die ook in het hout kan boren en eentje van CMT die je voor moet boren. Zo'n model heeft Shaper ook om allerlei vormen handgrepen te frezen.
In spaanplaat materiaal zul je een houten greep moeten frezen die in het spaanplaat lijmt.

jaap

• Leuk
Waarderingen: dragonhaertt

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.