Gehoorbescherming

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
233
20
culemborg
Het harde geluid wordt gefilterd maar het gewone geluid veel minder. Dus ik kan de radio nog horen en gesprekken (wel iets minder hoor maar goed genoeg meestal). En ze zijn heel licht. Ik klip ze met koortjes aan mijn shirt en heb ze standaard de hele dag bij me. Het komt dus nooit meer voor dat ik op zoek moet gaan naar gehoorbescherming. Dat is het allerbeste.

Verder ben je iets minder afgesloten omdat je omgevingsgeluid beter mee krijgt. Dat moest ik in het begin ook aan wennen want ik dacht dat ze niet goed werkten...
Hele lage tonen komen er wel doorheen (bij mij filters tenminste) ik hoor als eerste dat er een helicopter aan komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vigier

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
255
14
Zo veel mensen, zo veel wensen (althans oplossingen).
Ik heb lang de 3M Peltor kap gebruikt. Prima, ook met bril.
in-oor bescherming is vervelend en lastig, dus die gebruik ik niet.

Sinds ongeveer een half jaar een Hellberg Xstream. Heeft bluetooth, wel zo fijn om gelijk muziek te luisteren.
Telefoneren kan ook handsfree met dit ding. Goede geluidskwaliteit. Geoptimaliseerd voor muziek. En er zit een dB-begrenzing op.

Groot voordeel van deze bescherming is de LD (Level dependent “Active Listening”). (Er zijn er ook zonder dit systeem, maar dat is niet slim dan kun je beter een beduidend goedkoper ander merk nemen).
Een knop (wel voor rechtshandige: namelijk op de rechterschelp). Daarmee hoor ik normaal, alsof ik geen doppen op heb (wel een lichte ruis). Dus deze kan ophouden én toch met iemand praten.
Ineens hard geluid: dan wordt dat niet doorgegeven.
de Active Listening is aan/uit te zetten. Nadeel: er is geen statuslampje, dus de gesprekspartner (mijn vrouw) ziet niet of ik nu wel of niet haar hoor.
Ik heb deze tegenwoordig ook wel op als ik gewoon muziek/podcast wil luisteren maar geen geluidsbox wil neerzetten (buiten/in de schuur). Met Active Listening hoor ik toch mijn omgeving, en ik heb muziek. Mocht ik per ongeluk veel geluid maken, dan is mijn gehoor nog beschermd ook.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.