geheime sloten, mechanieken in meubels

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
240
101
Hallo,

Kent iemand misschien een goed document over geheime sloten uitgevoerd in hout?
En boek of een website waarin uitgelegd wordt hoe en wat.
Secret locks, dubbele bodems, geheime ruimtes, dat soort dingen.
Mocht je een tip hebben dan hoor ik dat graag svp.

mvg
 

dafoolio

Actieve deelnemer
7 jun 2020
42
13
Randje achterhoek
Echte goede instructie weet ik niet, maar ik moest gelijk denken aan een filmpje op Youtube waarbij iemand een 'geheime' lade maakt in een nachtkastje. Hij laat hierin wel redelijk goed zien waar hij tegenaan loopt, en hoe het werkt. Wellicht heb je er iets aan als inspiratie.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Hallo,

Kent iemand misschien een goed document over geheime sloten uitgevoerd in hout?
En boek of een website waarin uitgelegd wordt hoe en wat.
Secret locks, dubbele bodems, geheime ruimtes, dat soort dingen.
Mocht je een tip hebben dan hoor ik dat graag svp.

mvg
Geen document, wel een bouwbeschrijving:
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Leuke vraag en tof filmpje. Wel weer opvallend hoe die Amerikanen toch altijd een grote professionele werkplaats tot hun beschikking hebben.

Mocht er uit deze vraag nog een cool projectje volgen, dan hoop ik dat je er een forumdraadje van wilt maken. Zal vast heel leerzaam zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: nelus

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
240
101
bedankt al vast, als er iets uitkomt dan laat ik dat weten. Uiteraard had ik al op youtube gekeken en daar staan idd wat leuke dingen. Ik denk nu vooral aan rare earth magnets waarbij een sterkere de sleutels is en de krachten tussen twee zwakkere opheft en daarmee iets opent dat daarvoor dus door magneetjes gesloten werd gehouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Ik denk nu vooral aan rare earth magnets waarbij een sterkere de sleutels is en de krachten tussen twee zwakkere opheft en daarmee iets opent dat daarvoor dus door magneetjes gesloten werd gehouden.
Nu is je geheim al een stuk minder geheim, hé? o_O:rolleyes:;)

Bobmartin heeft onlangs een filmpje geplaatst waar je vast nog wat inspiratie uit kunt halen, misschien heb je het al gezien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.