Gefineerd bakje

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Ik was laats bij de Arnhemse Fijnhouthandel en heb daar een fineer pakket meegenomen. Gewoon met de gedachte om het eens te proberen. Hier in huis moest ik nog een bakje maken voor sleutels ed, dus het leek me leuk om dit eens te proberen met fineer.
Als basis heb ik 15mm multiplex genomen, in verstek gezaagd en voorzien van een groef voor de bodem van 5.5mm.
Daarna de binnen en buitenzijde voorzien van fineer. Omdat er in het pakket net te weinig zat voor alle kanten heb ik een beetje moeten smokkelen. Er zijn dus verschillende houtfineren verwerkt. Nog geen moeilijke patronen of inlegwerk, dat komt een volgende keer wel.
Op de kopse kanten zit ook fineer, dat ik heb ik aangebracht met de 'strijkbout methode'. Gaat erg makkelijk moet ik zeggen. Alles is gelijmd met gewone Pattex D3 lijm van de Action. Afwerking is gedaan met 2 lagen Osmo hardwaxolie.

Mocht ik het nog eens doen dan zou ik eerst de stukken fineren en dan pas in verstek zagen. Nu was het erg lastig om het fineer op de schuine kanten goed af te werken.

thumbnail_20210429_084549.jpgthumbnail_20210429_084541.jpgthumbnail_20210501_194258.jpgthumbnail_20210501_194220.jpgthumbnail_20210501_194150.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.