Gecombineerde bandschuur- en spindelschuurmachine vs losse schijfschuurmachine en spindelschuurmachine

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.031
259
Ik heb al een Hammer HS 950 bandschuurmachine en zal ergens dit najaar de Triton de deur uit slingeren
Nu ik lees dat je een Hammer HS 950 hebt begrijp ik je keuze heel goed.
En ook dat je met toevoeging van een 6 mm multiplex plaatje niet op het niveau van die Hammer komt.

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.496
778
Moordrecht
Ik heb 'm getest vanavond bij Rdl, de Parkside variant, maar dat gaat 'm niet worden. Maw, wat een rukding, dan nog 10x liever de schijfschuurder. Hij zal met wat aanpassingen best wel beter kunnen, maar ik ga daar geen moeite en geld insteken.

Een frequentieregelaar voor de schijfschuurder is ook een prijzig verhaal, dus nu moet ik gaan bedenken wat ik wel wil

Laatst bewerkt:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.041
895
Oss
Mijn schijf schuurder heeft een frequentie regelaar en nog 2 standen. Deze zit op mijn draaibank. Werkt prima. Van een cilinder schuurmachine ben ik minder fan van. Ik heb een jet met een ander merk erop. Vind dat het papier erg snel vol zit. Vooral bij de kleinere diameters. Ook zijn de schuurrollen voor deze machine niet algemeen verkrijgbaar en dus aan de prijs.
Ik heb hem ook op mijn draaibank gemaakt en dit werkt voor mij prima.
Heb er wel ook een afzuiging op gemaakt, want een beetje stof geeft het wel:cool:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.316
3.449
Gaanderen
Ik heb hem ook op mijn draaibank gemaakt en dit werkt voor mij prima.
Heb er wel ook een afzuiging op gemaakt, want een beetje stof geeft het wel:cool:
Beetje stof? Nou vooruit beetje boel. Een afzuigkap heb ik ook, want zonder afzuiging en zonder masker ga je "dood".

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.