Ik heb een makita RT0700. Een lichte frees zeker voor stationair gebruik, maar ik gebruik hem toch best vaak in een zelfgemaakt freestafeltje. met de vaste voet, fijn opstelling en goede stofafzuiging maar vestelbaarheid is wat lastig en niet heel precies, kortom; Ik zou wat beters willen. Ik denk aan de volgende zaken:
Toegegeven onderstaande is behoorlijk ver doorontwikkeld en alle onderdelen bij elkaar kosten ook een behoorlijke duit (geschat 250euro) maar toch, wat denken jullie? (ps ik heb een 3d printer en een cnc frees die alu aankan dus dat is het probleem niet.).
blog.altholtmann.com
- Opname voor 8mm bits
- Voor de makita frees of een andere zwaardere frees
- Precieze verstelbaarheid van boven de tafel. (deze had ik, maar dat is echt speelgoed met heel veel speling)
- Stofafzuiging vind ik wel belangrijk veel liften houden daar weinig rekening mee
- Liefst iets dat ik straks kan combineren met een kleine tafelzaag.
Toegegeven onderstaande is behoorlijk ver doorontwikkeld en alle onderdelen bij elkaar kosten ook een behoorlijke duit (geschat 250euro) maar toch, wat denken jullie? (ps ik heb een 3d printer en een cnc frees die alu aankan dus dat is het probleem niet.).
Untertischfräse - Tischkreissäge Kombination - Timos Werkstatt
Vorstellung Im Folgenden möchte ich mein Projekt einer Untertischfräse vorstellen. Ich habe die Fräse mit einer Bosch GTS 10XC(Amazon) kombiniert, da diese mit ihrem seitlichen Auszug den idealen Platz dafür bietet. Außerdem lässt sich dann der Winkelanschlag der Kreissäge wiederverwenden und...