Zo! Vandaag de 20mm frezen ontvangen van ecotools, snel gegeten en op naar de schuur.
Mal uitgepakt, kopieerring erop, centreerdoorn erin (stom systeem), ring vastdraaien, doorn eruit, frees erin, mal uitlijnen, vastzetten en....
Gaaaaan!
Het frezen gaat eigenlijk bijzonder snel, de gaten zitten goed strak en wanneer ik het gefreesde patroon over de MFT gaten leg en er een viertal benchdogs in zet lijkt alles goed uit te lijnen.
Het lukte me niet om de 20mm gaten (in werkelijkheid ±19.53mm) goed op de bench dogs aan te laten sluiten (gemeten ±19.89mm).
Naast de 20mm gaten lijkt ook de buitenste rij gaten ietwat kleiner te zijn waardoor de kopieerring niet (goed) lijkt te passen. Durfde niet te forceren. Na meten lijkt deze inderdaad ±29.92mm wat dus niet past in een gat van ±29.53mm.
Dat sommige 30mm gaten aan de kleine kant zijn is niet zo'n probleem maar dat de 20mm gaten niet op de bench dogs passen des te meer.
Misschien is het momenteel te koud (ca. -4 graden) in de schuur. Straks even kijken of ik hetzelfde meet als het 19 graden is.
Onderstaand wat foto's.