Nieuwe gaten maken idee : beginnen met mal en bovenfrees.
Kopieer ring er op, plaatje met gat, plaatje op de tafel klemmen, frezen.
Dat gat ietsje te klein houden en je methode met 2 boren weer gebruiken.
Bedankt voor het stappenplan! Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik ga eerst eens proberen of ik me alle moeite kan besparen door de foutief geplaatste gaten toch te gebruiken. Dit zou betekenen dat het onderstel 4cm meer naar voor staat, waardoor ik er sneller met mijn knieën tegen zit, mocht ik mijn benen omhoog tillen.
De gaten van de kabelgoot kan ik uiteraard niet gebruiken, maar die moeten misschien ook niet muurvast zitten met inserts. Ik ben aan het overwegen om de kabelgoot proberen vast te zetten met gewone kleine schroefjes zoals in de tekening 2 hieronder (uiteraard na voor te boren met een boorstop). Is dit een goed idee?
Mocht ik echter mij blijven ergeren, dan wou ik het bedrijf die het gefreesd hebben wel contacteren om de gaten in mijn plaat opnieuw te doen. Dit zal dan echter sowieso pas kunnen in augustus, aangezien het hier momenteel bouwverlof is :/
Retour leverancier en opnieuw, maar goed?
Sowieso het beste antwoord mogelijk in een normale situatie
Maar:
1) De dure HPL platen hebben we zelf voorzien (maat van me werkt bij Fundermaxx en heeft ze eenmalig gratis kunnen krijgen). Bijna geen enkel bedrijf wilt een plaat frezen die niet bij henzelf is gekocht.
2) Het heeft ons meer dan een half jaar gekost van actief zoeken naar iemand met een 5-assen CNC die bereid was om dit werkje voor ons te doen. Ik heb echt tientallen bedrijven aangesproken en uiteindelijk was er maar 1 die ons wou verder helpen.
Dat de gaten te klein waren voor de inserts, was eigenlijk gedeeltelijk mijn eigen fout (ik had 9mm opgegeven). Ze hadden me echter wel gezegd dat ze nog een testje gingen doen met de insert, maar dat hebben ze dus duidelijk niet (goed) gedaan.
Dat bij 1 van de bureaus de gaten helemaal omgekeerd zitten, is uiteraard hun fout. Dit was duidelijk uitgelegd. Er was echter wel wat verwarring rond de 3D tekening. Ik had deze gemaakt in Onshape en hen doorgestuurd als STEP bestand, maar het lukte hen niet goed om deze STEP te gebruiken in hun CNC en ik vermoed dat ze de 3D tekening zelf opnieuw hebben gemaakt in AutoCAD ofzo. Ik vermoed dat het hier is fout gelopen...