Als je dit topic in 1 keer doorleest val je eigenlijk van je stoel van verbazing... Alsof er geen Pre Festool period is geweest, want hoe deden ze dat dan, ze hadden immers nog geen festool MFT bladen ter beschikking.
Ik heb de, zeg ik nu overigens pas, de mazzel gehad dat mijn vader destijds zei, je kiest wat je wilt qua opleiding, maar zolang het kan houd jij wiskunde als vak. Daar ben ik nu echt blij mee hoor.
In het verleden was het haaks omdat de haakse hoek dat zei. Of omdat ik de plaat hout immers net bij de lokale dhz zaak had gekocht. Daarna ging ik op Festool vertrouwen want dat was immers duur spul dus dat moest kloppen... Nah, probeer maar eens exact te werken met die hoekuitzetter die je aan je liniaal kunt hangen en wat dan de juiste hoek zou moeten geven... not...
Uiteindelijk vertrouw ik tegenwoordig op zo'n heel oude knar.. niemand hier heeft 'm ooit ontmoet maar een aantal kent zijn werk wel. Pythagoras en alles wat uit die tijd komt.
Meten is weten, maar als je het gemeten ook kunt beredeneren word het allemaal nog prettiger. Dan weet je wat het zou moeten zijn. Is het dat niet dan klopt er ergens iets niet. Wat er niet klopt moet je dan uitzoeken.
Het lijkt een beetje op het werken met een rekenmachine. Als je geen idee hebt wat er ongeveer uit zou moeten komen kun je wachten tot je ergens de mist in gaat.
Let wel, het is niet dat het niet fijn is dat het allemaal een stuk eenvoudiger is geworden, maar de aannames dat die hulpmiddelen wel zullen kloppen... daar gaat het verkeerd...