Game tafel in massief eiken

Rdl

Post veel
7 okt 2021
960
394
hilversum
Ziet er netjes uit!

Enigste vraag die ik niet beantwoord kreeg (misschien keek ik er overheen)
Wat heb je als bodem voor het speelveld gebruikt?
En hoe heb je het speel veld gemonteerd?
Zag geen sponning in de balken voor een bodem?
Ben niet nieuwsgierig hoor :p
 

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Nou, nadat de houtlijm droog is klap je die driehoeken er met een hamer af.
dan heb je alleen nog wat secondelijm resten en die schraap je er met een schraapstaal af tot het hout weer mooi is en je er niks meer van ziet.
Ik heb hiervoor een fles met 100ml seconde lijm en een uithard spray.
Dus niet die mini tubes van 3 gram.
prachtig gemaakt en mooi verslag! Ik ben ook al eens op zoek geweest naar dergelijke lijm en uithard spray maar zag door de bomen het bos niet meer. Heb je misschien een linkje van dat spul?
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Maar zit ook minder vast.
Dat plakt namelijk net zo hard als afplakband.
bijna niet dus.
dat valt wel mee. Die truuk gebruik ik ook wel om een stuk uit twee helften rond te draaien waarna je ze eenvoudig vaan elkaar af kunt halen. Je krijgt dan twee halfronde delen. Bijvoorbeeld voor een bbq handvat. Die papier-met-superlijm verbinding doorstaat het draaiproces zonder problemen. en een vergelijkbare truuk, met afplaktape en contactlijm gebruik ik om op de vandiktebank fineer te maken - met een plank multiplex als ondergrond. Tot 1 mm dun gaat iig probleemloos (afhankelijk van de kwaliteit van het hout…)
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
prachtig gemaakt en mooi verslag! Ik ben ook al eens op zoek geweest naar dergelijke lijm en uithard spray maar zag door de bomen het bos niet meer. Heb je misschien een linkje van dat spul?
Ik probeer heel hard om de fles leeg te krijgen maar 100ml is erg veel dus doe niet zuinig.
De spray wel zuinig mee doen.
sommige spuiten het rond als spuitlak maar dat is niet nodig.
Hout natmaken met de spray en laten verdampen is genoeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ziet er netjes uit!

Enigste vraag die ik niet beantwoord kreeg (misschien keek ik er overheen)
Wat heb je als bodem voor het speelveld gebruikt?
En hoe heb je het speel veld gemonteerd?
Zag geen sponning in de balken voor een bodem?
Ben niet nieuwsgierig hoor :p
De bodem bestaat uit 18plex en er zit een groef onderin de buitenste liggers waar de plaat in valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl

jorisvh

Post veel
Knap werk en knap verslag 👍.
Daarna de bladen op maat gezaagd en op dikte geschuurd met mijn zelfbouw vvd schuurmachine.
Teaser.
Zeer benieuwd naar meer daarover!
-In de binnenrand moest een ledstrip komen om het speelveld te verlichten.
-er moest een stekker aan 1 van de poten komen om het geheel van stroom te voorzien.
Heb onlangs een LED-strip op batterijen gebruikt en was verbaasd dat 2m strip toch zo’n 8u op volle kracht brandt op 1 lading.
Was voor een etalagekast waar ik geen stroom in de buurt had en wilde geen kabel permanent in het zicht of waar je over kan struikelen.
Bij niet gebruik loopt de batterij wel op 14d leeg, daar had ik niet aan gedacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3dmazter

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Knap werk en knap verslag 👍.

Zeer benieuwd naar meer daarover!

Heb onlangs een LED-strip op batterijen gebruikt en was verbaasd dat 2m strip toch zo’n 8u op volle kracht brandt op 1 lading.
Was voor een etalagekast waar ik geen stroom in de buurt had en wilde geen kabel permanent in het zicht of waar je over kan struikelen.
Bij niet gebruik loopt de batterij wel op 14d leeg, daar had ik niet aan gedacht.
Deze led strips bestaan uit RGBW en warm witte leds om zo alle kleuren te maken.
Daardoor nemen deze veel stroom.
Te veel voor een batterij.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Dat is een hele mooie tafel geworden.
Heb je hier je inspiratie opgedaan?
Ja onder andere.
maar ook via pinterest en mijn zwager en zijn vrouw gingen geregeld naar speciale bordgame conventies waar ze zulke tafels verkopen.
Aan de hand van hun websites en eigen eisen zijn we tot dit model gekomen
 

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Ik probeer heel hard om de fles leeg te krijgen maar 100ml is erg veel dus doe niet zuinig.
De spray wel zuinig mee doen.
sommige spuiten het rond als spuitlak maar dat is niet nodig.
Hout natmaken met de spray en laten verdampen is genoeg
Dankjewel!
 
  • Leuk
Waarderingen: 3dmazter

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.