De french cleat stond al langere tijd op mijn lijstje. Afgelopen weekend begonnen. En terwijl ik nog bezig ben, wordt ik er nu al blij van. De hoeveelheid ruimte aan de muur is verdubbeld en het slimmer opbergen zorgt voor nog eens 50% handigere opslag. Met andere woorden, ik heb weer ruimte om gereedschap te komen
. Hierbij wat foto's.
Links op de foto zie je de oude situatie van mijn gereedschap die aan de muur hangt.

de houten borden hangen vol, er kan niets meer bij.
Hieronder de latten op 45 graden door midden zagen.

de achterkant van de multplex platen voorzien van een paar latten. Ik weet niet of dit nuttig of nodig is. Ik vermoed van wel.

Op de grond de bevestigingslatten bevestigen. Een blok hout zorgt voor het makkelijk meten van de afstanden.

Dan aan de muur bevestigen.
en dan heb je een hele muur waar zeer veel gereedschap op kan. En dan komt ook het leuke werk. Het maken van slimme bevestigingen. Ideeën genoeg op internet. Maar ook vooral zelf even creatief nadenken. Hierbij alle schroevendraaiers en een plankje voor alle rolmaten.

Meetgereedschap

Hieronder de 'lange dingen-opbergconstructie.

Hieronder de verlengsnoeren.

Hergebruik van wijnkistjes

Een plankje om klein spul tijdelijk op te leggen.

Wat nog volgt zijn: de constructies voor de beitels, hamers, plamuurmessen, potloden, tangen en zagen. Deze volgen volgende week.
Links op de foto zie je de oude situatie van mijn gereedschap die aan de muur hangt.

de houten borden hangen vol, er kan niets meer bij.
Hieronder de latten op 45 graden door midden zagen.

de achterkant van de multplex platen voorzien van een paar latten. Ik weet niet of dit nuttig of nodig is. Ik vermoed van wel.

Op de grond de bevestigingslatten bevestigen. Een blok hout zorgt voor het makkelijk meten van de afstanden.

Dan aan de muur bevestigen.
en dan heb je een hele muur waar zeer veel gereedschap op kan. En dan komt ook het leuke werk. Het maken van slimme bevestigingen. Ideeën genoeg op internet. Maar ook vooral zelf even creatief nadenken. Hierbij alle schroevendraaiers en een plankje voor alle rolmaten.

Meetgereedschap

Hieronder de 'lange dingen-opbergconstructie.

Hieronder de verlengsnoeren.

Hergebruik van wijnkistjes

Een plankje om klein spul tijdelijk op te leggen.

Wat nog volgt zijn: de constructies voor de beitels, hamers, plamuurmessen, potloden, tangen en zagen. Deze volgen volgende week.