freestafel

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Vergelijk het met de nulstelling op een elektrische keukenweegschaal. Als je de beslagkom erop zet, druk je op 'tarra' en kan je er keurig 250g suiker in afmeten. Druk je weer op 'tarra' dan begin je weer bij 0 voor het toevoegen van de 250g bloem. Enz.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
Benchworks,

Als je de frees monteert met de hendels IN de freesrichting, de schakelaar links, en de snelle verstelknop rechts, dan komt het gat voor het slingertje ca. 3 cm vanuit de freeslijn, aan de "vrije" zijde van de freesgeleider. Dit is voor rechtshandigen de makkelijkste opstelling. Je kunt dan onder je tafel grijpen, en met je rechterhand de hoogte snel en grof verstellen. De fijnverstelling zit daar ook, evenals de handle waarmee je de frees fixeert.
Die moet je wel degelijk vastzetten, hij neemt dan het laatste restje laterale speling (ca. 0,5 mm) weg, dit komt het freesresultaat ten goede!
Voor foto's hiervan, zie mijn posting "VWFT"
Bij mij zit de frees niet ingetimmerd in een kastje, daardoor kan ik veel sneller verstellen en frezen wisselen dan met dat slingertje. Het leek mij zo leuk, maar ik gebruik het nooit. Het gat voor het slingertje gebruik ik nu voor een "starter pin"
Groet, JaapBri
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.579
Gaanderen
Begrijp ik goed dat als je een tijdje wacht dat ding gratis bezorgd word? Totaal ongeveer 15 euro dat is de helft van wat ik betaald heb.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
ik heb er ook maar eentje besteld, voor 15 euries kan ik mij geen bult vallen. Ben benieuwd hoe snel hij er is oftewel hoe lang dat gaat duren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.