Freesbescherming robland X31

Poortstuk

Actieve deelnemer
22 jan 2021
173
84
Aalten
Hallo allemaal.
Sinds een paar weken ben ik een trotse bezitter van een robland, de eerste klusjes zitten er op.
In voorbereiding om getoogde kozijntjes te maken aan het inlezen over wat wel, en wat niet te doen.
In de handleiding van de machine wordt er geschreven over topas bescherming en over een pennekap.

Waren die zaken standaard bij de machine geleverd of werden die als optie er bij gekocht ?

De freeskap met rechtgeleiding zit er wel bij.
 

Bijlagen

  • 20210214_142733.jpg
    20210214_142733.jpg
    125,2 KB · Weergaven: 29

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Zonder. Ik moet eerlijk bekennen. voor die ene keer dat ik pennen moet slaan. Doe ik het zonder die kap, als je er met je hoofd bij blijft en netjes alles klemt op de roltafel en achter de roltafel blijft staan. is het relatief veilig te doen.
 

Poortstuk

Actieve deelnemer
22 jan 2021
173
84
Aalten
Het pennen slaan zal ook best gaan.
De bovenkant van mijn kap was open, daar heb ik een stuk transportband van 1cm dik op gemaakt. Veiliger en betere afzuiging. De topaskap lijkt mij daar in tegen wel een mooie toevoeging. Met de aanlooplat er bij een stuk veiliger om copieerwerk te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.