Freds bouwtekeningen website

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
hoevaak moet deze vraag nog voorbij komen voordat mensen de zoekfunctie gaan gebruiken?

Beetje zure reactie wellicht, maar deze vraag zie ik echt elke x maanden weer terug komen

je bent ook niet verplicht om te reageren. Ook een zure reactie wellicht maar goed bedoeld
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
je bent ook niet verplicht om te reageren. Ook een zure reactie wellicht maar goed bedoeld
Ok laat ik het dan iets constructiever maken:

 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Ok laat ik het dan iets constructiever maken:

Ik heb het inderdaad inmiddels gezien. Is prut dus :)

Bedankt allemaal
 

pieter78

Nieuw lid
11 jun 2021
5
0
Maastricht
Toch even een aanvulling (en nee, geen enkel belang bij). Ik heb ze uiteindelijk wel gekocht, omdat ik net begin en enige houvast wel prettig vind. Natuurlijk moet je de advertenties met een korrel zout nemen, 10.000 tekeningen betekent dat 1 voorwerp 10 tekeningen heeft, elk voor eigen houtsoort of maten. Dan is ook alleen dat deel in de tekst anders, de tekening zelf is gelijk. Neemt niet weg dat je wellicht ca 100 bruikbare tekeningen koopt voor 67 euro of zoiets. Nog altijd goedkoper dan los.

Belangrijkste nadeel vind ik dat de maten vd planken precies staan op wat t moet worden, en ik dus moet omrekenen naar wat ik in de winkel koop, wat ik dan nodig heb. Uiteraard kan ik t op maat laten zagen en dit zo aanleveren in de bouwmarkt, maar dat is de sport niet 😉

En dat Fred uiteindelijk niet bestaat en een persona is, boeit me niets. Netto is de vraag of je het bedrag over hebt voor wat hulp bij t begin. En ik denk dat t daarvoor voldoet.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
307
Rosmalen
Het ding is kennelijk alleen dat die tekeningen niet door d'n Fred zelf gemaakt zijn, maar vrijelijk op het wereldwijde web te vinden zijn, da's in ieder geval hoe dat ik het begrepen had, zelf die site of CD-rom nooit gezien.
Deze wel: WoodArchivist
Gratuite!
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Dat is het inderdaad, zo ongeveer al die tekeningen zijn 'geleend' van anderen om het vervolgens te verkopen tegen een (laten we eerlijk zijn) godsvermogen (gezien de kwaliteit) van de tekeningen en legitimiteit van het verkrijgen van.

En nee ik heb ze nooit gekocht, ooit wel via een torrent gedownload uit nieuwsgierigheid. Veel hetzelfde, sommige incompleet, etc, etc. Absoluut niet de moeite waard in mijn mening. De ontwerpen kun je online ook gratis vinden, beter zelfs. Bovendien, hoort bij het leerproces ook het ontwerp/teken proces van het zelf tekenen en nadenken over een ontwerp.

Maar goed to each his own :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.