MDFWelke plaat heb je als drager gebruikt. Ben bang dat die lastig is om te herstellen zeker als lijm niet meer los te krijgen is
Proberen kan toch geen kwaad. Kwaad is helaas toch al geschied. Dat is nadeel van lijmen van fineer of hpl. Alleen door keuze van lijm ben ik er bang voor eerlijk gezegd. Wel opletten met vlekken van lijm op fineer omdat die nog niet afgewerkt is.Ja, ik heb nog fineer over. Genoeg om meerdere planken opnieuw te fineren.
Die hoogste bobbel is niet zo'n probleem. Als ik het kistje een of 2 mm lager maak, is die weg.
Dan zitten de kleine bobbels aan de andere kant en wel in het zicht.
Natte lap met strijkijzer een optie?
Kan altijd nog over op plan B en de binnenkant voorzien van leer. Wel zonde van de tekening aan de binnenzijde. Die zie je niet als de doos dicht is.
Bekijk bijlage 151541
Chevy66 dat is de juiste opmerking.Kan je er een volgende keer niet een vlak paneel op leggen? Zoals bij een normale fineerpers?
We gaan het zien. Anders kan ik altijd nog mijn metabo lakfrees gaan zoeken.die tweede video is , denk ik, van toepassing op dierlijke lijm. dat is anders dan Titebond of onze moderne witte lijmen.
groeten
Ornament
Luke dit zijn geen blazen. Je kan niets terug duwen.Als projectje in de school (module plaatmateriaal) hadden wij een kastje moeten maken uit MDF en dit moeten fineren. Helaas, na thuiskomst en enkele dagen in mijn garage, bleek dat het fineer met blazen getrokken was (en nog niet een beetje ).
Eerste oplossing: insnijden en opnieuw lijm aanbrengen; resultaat: nog erger dan de blazen. Tweede oplossing: strijkijzer (strijkbout) erop; resultaat: blazen weg (en ze zijn weggebleven).
Het fineer was in eerste instantie op het MDF gelijmd met contactlijm (Bison) en de lijm die ik thuis gebruikt heb om in de insnijding te lijmen was gewone Rectavit D3.
Als onderdeel van dezelfde module moesten we ook een bijzettafeltje maken en tafelblad fineren; hier is de fineer niet gaan blazen (nochtans ook in mijn garage gestaan, dus dezelfde omstandigheden als het kastje.