Ik heb recent (voordat de vrieskou kwam) bij Kor (Kies voor minder fijnstof) wat spulletjes besteld voor de half size filterunit en daar een kastje omheen geknutseld. Daarvan zijn al meerdere voorbeelden van andere forumleden gepost, dus da's niet zo spannend. Bij de ventilator heb ik een Variac regeltransformator, zodat ik het debiet van de ventilator kan regelen. Dat is een nogal fors en looiig ding
, dus daar moest even over nagedacht worden. Hoe en waar te plaatsen...
Ik heb er voor gekozen om een bakje aan de buitzijde van de filterkast te plaatsen, direct bij de ventilator:

De filterunit staat nu bovenin m'n werkplaats, halverwege de lengte van de werkplaats. Als ik het debiet moet aanpassen, pak ik even een trapje erbij: dat hoeft immers niet dagelijks te gebeuren. En voordat ik commentaar krijg op de ventilatorbedrading: dit was de testopstelling
. Snoertje is netjes gebundeld en afgewerkt. Door de Variac buiten de kast te houden, kan ik deze apart wegnemen en plaatsen indien nodig om het gewicht o.a. van de filterkast hanteerbaar te houden.
Ik heb er voor gekozen om een bakje aan de buitzijde van de filterkast te plaatsen, direct bij de ventilator:

De filterunit staat nu bovenin m'n werkplaats, halverwege de lengte van de werkplaats. Als ik het debiet moet aanpassen, pak ik even een trapje erbij: dat hoeft immers niet dagelijks te gebeuren. En voordat ik commentaar krijg op de ventilatorbedrading: dit was de testopstelling