Festool stimuleert 3d printen accessoires

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.875
2.847
Terkaple
www.woodworking.nl
Festool heeft een pagina op de website over het 3d printen van leuke dingen bij het gebruik van hun machines etc. Ze verkopen ook filament in hun eigen kleuren donkerblauw en het bekende groen. Filament is niet echt goedkoop, maar gemaakt in Duitsland en in de juiste kleur.

Op Printables een pagina met een paar door Festool zelf ontwikkelde dingen en veel uit de community.

Dit vind ik een hele mooie ontwikkeling en ik hoop dat er vele mooie dingen uit voortkomen.

jaap

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.545
952
‘s-Hertogenbosch
Zijn deze prints dan ook goedgekeurd als je je gereedschap moet laten keuren 🫢….
Je mag zelf niks aan je gereedschap doen of veranderen ,zoals ze zeggen, maar dit zou wel mogen als festool het aanbiedt.
Dit is niet negatief bedoeld , zeker niet, ik maak ook m’n eigen hulpstukken om makkelijker te werken.
Maar volgens de richtlijnen mogen deze niet gebruikt worden omdat het niet gecertificeerde hulpmiddelen zijn die aan de machine verbonden is.

Na het bekijken van wat er geprint kan worden zie ik dat er niet direct verbinding is met het betreffende apparaat dus het zal wel oké zijn. Maar de link naar hulpstukken in de juiste kleuren is zo gemaakt en netjes bijpassend en origineel kijkend.

Verder wel leuk om de ontwikkelingen te zien in deze markt

Groetjes John

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.260
1.099
Enschede
ingoogni.nl
Dit vind ik een hele mooie ontwikkeling en ik hoop dat er vele mooie dingen uit voortkomen.
Eens!

Wat denk ik, de festool print community, enorm zou helpen is als Festool tekeningen met afmetingen zou publiceren. Bijvoorbeeld, bemate dwarsdoorsneden van profielen die ze gebruiken.

Er zal niemand een hele MFT gaan printen, maar het is zo handig voor allerhande koppelstukken. Hoe koppel je twee CMS'sen aan elkaar of een CS70 aan een CMS aan een MFT. Of inderdaad de koffiebekerhouder. Of, ik zeg maar wat, een houten "dado schaaf" aan een lineaal koppelen.

Het PC model is zo geslaagt omdat het, noodgedwongen voor IBM, geen gesloten model was. Geen silo die je opsluit.

Ga je nog een stapje verder, door juist alle "frutseldingen" vrij printbaar te maken kunnen ze in logistiek, magazijnruimte, vooraden heel wat besparen. Ontwerpen en publiceren. Je gunt de kleintjes wat en verdient heel veel goodwill.

@John1969 's opmerking hierboven is dan wel iets om over na te denken.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.558
1.210
Enschede, Twente
Ach, je kunt tegenwoordig met je iPhone al 3-d scans maken, dus dan is er veel minder noodzaak voor technische tekeningen van de firma Festool, nog afgezien van het feit dat je die dan eerst naar 3-d moet omzetten.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.