Festool "ons meesterwerk"

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Reclame op dit forum:


Festool.png

Volgens mij zijn toch echt niet de eerste met een kickback stop. Tenminste, mijn Mafell invalzaag stopt ook als het vermogen om te zagen te hoog wordt, dan wel de rotatie van het blad te laag. Waar ik wel op moet letten is bij het invallen. Als de zaag nog niet op toeren is, dan krijg ik wel kickback. Weet iemand wat nu zo uniek is aan deze machine? Wat wellicht zou kunnen is dat de ze de versnelling van de zaagbody meten.
 

sivanoort

Actieve deelnemer
26 dec 2019
46
7
Volgens mij is het precies dat wat je beschrijft dat je Mafell niet doet; voorkomen van kickback bij invallen. Maar ik ben geen vertegenwoordiger van Festool, noch een expert :) Maar dat is iig hoe ik het begrepen had.
 
  • Leuk
Waarderingen: Superkees

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
is het waard te bekijken, er zit een mechanisch systeempje in wat de motor uit zet als de zaag fysiek het oppervlakte of de rail verlaat. Best ingenieus, en op 't oog behoorlijk eenvoudig maar wel effectief.
 
  • Leuk
Waarderingen: Superkees

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.