en daar is het filmpje ook voor bedoelt, je speelt wel erg op de persoon met jou reactie.Prima en oké maar oogjes open kan zeker geen kwaad.
Ik heb een Blauwe Bosch schaaf waarbij een vastgelopen lager in de kunststof behuizing de halve zitting weggesmolten had voor het anker ging aanlopen, dus ja het komt voor dat vast gelopen lagers dingen slopen.Puur uit nieuwsgierigheid en los van enig merk, het in de video beschreven scenario waar een gebroken kogellager verhit geraakt - voldoende om de behuizing te laten smelten, komt dat in de praktijk voor?
Puur uit nieuwsgierigheid en los van enig merk, het in de video beschreven scenario waar een gebroken kogellager verhit geraakt - voldoende om de behuizing te laten smelten, komt dat in de praktijk voor? In theorie kan het aangezien er weinig wrijving nodig is om aan 15000 toeren per minuut warm te lopen terwijl de rest van de motor afgekoeld blijft en zijn pk's aflevert op die kogellager.
Dat is het probleem als je hem 3 keer per jaar gebruikt, dan heb je dat niet direct door...Ik had juist een Bosch bovenfrees met kapotte lager, dat hoor je meteen. Dan moet je die natuurlijk geen maanden blijven gebruiken
Dat is het probleem als je hem 3 keer per jaar gebruikt, dan heb je dat niet direct door...
Heb het idee dat dit forum de hobby status allang is ontgroeid en thans het niveau heeft bereikt van lintjes doorknippen, invloeden, invloedrijk, ineenvloeien, beïnvloedbaar....... Prima en oké maar oogjes open kan zeker geen kwaad.
natuurlijk gaat een zaag kapot als je hem door de werkplaats gooit, dat doe je met je ipad toch ook niet? En wie gaat er met zijn soldeerbout in het kunststof van je zaag prikken?
Ik denk dat als je dit soort bedragen voor een zaag uitgeeft dat je er zuinig op bent, deze koop je niet voor de duurzaamheid maar voor de precisie.
Inderdaad want hij heeft daarbij de machine volgens mij dusdanig beschadigd (stuk uit de magnetische ring getrokken) dat ie het niet goed meer doet. Alles is er op gemaakt om de machine zo goed (rustig met zo weinig mogelijk vibraties) mogelijk te laten draaien en dat wordt verstoord. Hoe verniel ik goed gereedschap. Nee ik heb geen festool en ben het ook niet van plan om aan te schaffen maar dat dit soort figuren publiek trekken is ergerlijk.Een beetje knullig was wel hoe hij het anker eruit trok zonder de koolborstels er eerst uit te halen.