Festool Domino

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
En nog een belangrijke vraag, zijn er de afgelopen jaren wijzigingen aangebracht in het model, of is het al jaren het zelfde? Zo ja, kan iemand mij vertellen waar ik dat zo kan vinden.
Bij mijn weten de enige verandering is het vervangen van de ronde metalen pinnen door hoekige plastic paddles — worden gebruikt voor vaste positionering vanaf een kant. Naar het schijnt maakte Mafell bezwaar tegen die pinnen (patentkwestie). Jammer, want de ronde pinnen waren handiger als het ging om een serie gaten op vaste afstand van elkaar te maken. Maar daar is weer een hulpstuk voor, dus.

Enne, ik zou hem nieuw kopen. Heb je in elk geval een scherp freesje.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
De goede/populaire Festool machines veranderen bijna voortdurend van eigenaar voor 60-70% van de nieuwprijs. Sommige forumleden neigen soms zelfs naar de 75% 😉 Maar het verkoopt, dus ik geef hen geen ongelijk... Als je een set in goede staat met assortiment domino's, extra systainer en alle maten van freesbits kan kopen voor 600-650, dan zit je nog wel goed. Die kost zelfs in DE ook nog iets meer dan 1000 euro. Voor de hobby is dat prijsverschil nog steeds de moeite (vind ik).

Opgelet: op Rubart verkopen ze de Q-set zonder tweede systainer met domino's, en slechts met 1 freesbit. Daar krijg je voor die meerprijs enkel een aantal accessoires erbij. De systainer met domino's en frezen kost 185 euro extra.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Als je het jezelf kunt permitteren, zou ik nieuw kopen net als Bert zegt.
Je loopt dan geen risico.
Hoewel ik hem erg weinig gebruik, heb ik hem ook nieuw gekocht, maar wel overjarig.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Bij een groot aantal van de advertenties op MP (niet hier op het forum, maar de landelijke 2ehandssites) schijnt het zo te zijn dat er wel een luchtje aan zit. Heb vaak gehoord dat het fraude bleek te zijn. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook zo.
Verder blijft Festool erg waardevast, dus er zal weinig van de prijs af gaan. In ieder geval bij de goedlijkende advertenties die ik heb gezien was er zo weinig vanaf dat ik het niet de moeite waard vond om te gaan kijken. Nu met nieuw kopen heb je ook 100% zekerheid dat je garantie hebt als er iets mis mocht zijn. Vooral om er dan eigenlijk ook de waarde van een nieuw freesje bij op te moeten tellen, want dat zou zomaar eens bot kunnen zijn.
Ik heb de machine het goedkoopst gezien bij Mastertools; zie mijn post #17. Was daar € 795,- voor de 500Q-plus.
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Ik heb 3 weken geleden een nieuwe D500 (plastic zat/zit er nog) gekocht bij Cash Converters voor eur 549 incl btw. De originele factuur zat er ook bij. Een week later hadden zijn ee nieuwe systainer met dominos staan, deze heb ik ook opgehaald voor eur 125 inc BTW. Voor die prijs kon ik ze niet laten liggen.
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Keeswest en Petrolhead

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.