Allen, ik heb recent ook de knoop doorgehakt en het risico genomen om de XL te nemen en de seneca adapter te bestellen. Was nog wel een onaangename verrassing toen de adapter toekwam met nog een additionele 26 euro import en andere kosten.
Ondertussen al wat getest, met de 8 mm frees kan je plaatmateriaal verbinden, ging nog redelijk vlot maar mss toch net wat vlees te kort langs boven en ondere.
Dan maar eens geprobeerd met de 6mm frees en de seneca adapter en dat ging al even vlot.
Vervolgens de grote test, wou schuiven maken in 12mm MDF, omdat ik dit nog had liggen.
Dus het 4 mm freesbitje erop gezet:
Dan zat ik nog wel met het probleem dat de minimale hoogte 10mm is. Dus een stukje van 12mm snel vastgevezen en de aanslag verhoogt:

Dan zit het nog niet mooi in het midden maar is niet zo erg, als het maar repeteerbaar is.
Vervolgens de gaatjes gefreest:

En dan het resultaat:
Al bij al dus een geslaagde test van de seneca adapter. Wat vooral een aangename verrassing was, met het 4mm freesje en de minimale freesdiepte van 15mm frees je niet 15mm maar stuk minder en met de setting op 20mm doe je net 10mm. Komt dus heel goed uit want had schrik dat de diepte instelling te groot zou zijn en ik dus door de plaat zou frezen. Heb de indruk dat dit enkel met de 4mm frees is en niet de andere.
Voor zij die dus twijfelen, de seneca adapter, hoewel hij toch duur is, is zeker een aanrader als je slechts 1 toestel wil kopen.