Wel, de USA markt is niet zoals de Europese markt. In de VS draait alles om prijs, om een markt aandeel in de VS te veroveren moet je zo goedkoop mogelijk gaan verkopen en dan geleidelijk aan de prijs verhogen zoals ze daar ieder jaar doen.
De prijs hangt ook af van het imago, daarom is Festool zowieso overal duur, en daarnaast hangt de prijs grotendeels ook af van hoeveel de klant bereid is om ervoor te betalen, ook al geven constructeurs dat nooit officieel toe . In europa wil men meer betalen voor kwaliteit, en verwacht de klant zelfs meer te moeten betalen. Anders ziet hij het niet als beter.
Ik heb niet lang geleden gelezen dat bv een bepaalde auto in canada $30.000 kost en, 20km verder over de grens in de VS kost hij $22.000, in vergelijkbare landen met vergelijkbare lasten en kosten. Dat is enkel omdat de Amerikanen niet zoveel willen betalen voor een auto.
Je zou kunnen zeggen dat het beter is in de VS, maar door die prijs oorlog is in de eerste plaats iedereen in de VS goedkoper gaan produceren ten koste van de kwaliteit, om daarna toch de productie naar china te verhuizen.
De prijs hangt ook af van het imago, daarom is Festool zowieso overal duur, en daarnaast hangt de prijs grotendeels ook af van hoeveel de klant bereid is om ervoor te betalen, ook al geven constructeurs dat nooit officieel toe . In europa wil men meer betalen voor kwaliteit, en verwacht de klant zelfs meer te moeten betalen. Anders ziet hij het niet als beter.
Ik heb niet lang geleden gelezen dat bv een bepaalde auto in canada $30.000 kost en, 20km verder over de grens in de VS kost hij $22.000, in vergelijkbare landen met vergelijkbare lasten en kosten. Dat is enkel omdat de Amerikanen niet zoveel willen betalen voor een auto.
Je zou kunnen zeggen dat het beter is in de VS, maar door die prijs oorlog is in de eerste plaats iedereen in de VS goedkoper gaan produceren ten koste van de kwaliteit, om daarna toch de productie naar china te verhuizen.