Even voorstellen.

Ainicatib

Nieuw lid
29 aug 2022
1
4
Veenendaal
Hallo ik ben 69 jaar.
Mijn vrienden noemen mij Guillome.
Ik ben mijn hele leven al met hout bezig geweest, soms heel veel dan weer niet. Uiteindelijk had ik allemaal ellektrisch gereedschap bij elkaar gespaard om mijn eigen meubels en keuken etc te maken, het kwam er niet meer van.

Ik werd een beetje ziek, heb jaren geen afscheid kunnen nemen van het gereedschap dat ik niet meer kon gebruiken. Uiteindelijk heb ik het verkocht en heb allemaal
handgereedschap teruggekocht om houtbewerking te blijven doen voor de workout en omdat het lichter hanteerbaar is en vooral geen tot heel weinig stof. Het is van belang om zeer scherp gereedschap te hebben vanwege mijn beperking. Schuren is uit den boze. Zo liep ik per toeval tegen dit Forum op en tegen het draadje over fijnstof van Kor (kies voor hout).

Dit heb ik in twee dagen uitgelezen en heb mij aangemeld op het forum. Ik heb jaren geleden al, alles gelezen van Bill Pentz maar kon dat allemaal niet realiseren.
Het is op Amerikaanse leest geschreven maar het is een enorme schat aan informatie. Buiten het feit dat men "grof" voorfilterd (cycloon) is een fijnstoffiltering van enorm groot belang. Echter is dat vaak moeilijk te begrijpen/bevatten totdat men ontdekt wat een rijkdom het is als je goed kunt ademen en hoe beperkt men is als dat ineens niet meer kan.

Wat dhr van der Meulen heeft gedaan is bijzonder goed. De kennis die hij deelt met ons is van onschatbare waarde en hij onderbouwt het met metingen.
Het blijkt ook wel gezien alle reacties. Voor die mensen/leden die het belang van dit item in twijfel trekken, fijnstof problemen is een sluipmoordenaar die in één keer toeslaat als het al te laat is. De investering in dit ontwerp van Dhr van der Meulen is werkelijk een schijntje tov de kosten die in het verschiet liggen aan een tanende ademhaling. Dan bedoel ik nog niet de kosten in de zorg maar de oplopende kosten die men zelf al moet maken in het dagelijks leven......

Waarom schrijf ik dit? Ik heb COPD dat is héél erg .K
Ik ben niet zielig, no way! Ik heb dit aan mijzelf te danken.
Ik raad iedereen aan om het stuk van Bill Pentz te lezen, ook vanwege de info die in de commercie vaak verzwegen wordt.

Gr,
Guillome
aka Ainicatib (staat voor "All I need is clean air that I breath")
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Welkom Guillome,

Bedankt voor de complimenten over mijn bijdrage aan schonere lucht.
Ik vind het niet meer dan logisch mijn kennis te delen en de mogelijkheid te bieden aan forumleden om de werkplaats wat gezonder/veiliger te maken.
Ik hoop dat je ondanks je beperkingen toch nog lang kan blijven genieten van houtbewerken.

Groet,
Kor
 
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.