Even wat punten naar voren brengen. Ik hoop dat er nog iemand komt met meer verstand van zaken.
Esdoorn is heel buigzaam, dat gaat vast geen probleem opleveren.
Voor een skatebord moet je denk ik wel aan een watervaste lijm denken. Gewone witte houtlijm is dan een minder geschikte keuze. Iets in de D4 category. Ik zou zelf geen 1 component polyuretaan lijm kiezen, ik heb daar slechte ervaringen mee. Maar wat vind je hiervan, twee componenten polyuretaan van Bison en gewoon in de bouwmarkt te koop? Of epoxy?
Hoe ga je het bevestigen? Fineer moet je over het volle oppervlak goed aanklemmen. Met een pers is dit een beetje moeilijk in deze gebogen vorm, dan moet je allerlei contramallen gaan maken. Of heb je een vacuumzak? Die drukt wel goed gelijkmatig overal aan. Ski bouwers heb ik wel gezien met brandweerslangen en perslucht, maar dat wordt wel heel complex. Maar er is nog een idee. Als je een 2 komponenten epoxy lijm gebruikt, heb je niet zo'n hoge aandrukkracht nodig. Dan zou je met zandzakken de boel kunnen verzwaren. Dit is niet in de bouwmarkt te koop. Je moet namelijk voor de sterkte een trage uithardingstijd hebben, en de bouwmarkt heeft alleen maar die snelle epoxy in dure spuitjes of trage in heel dure tubetjes. Ik zou hiervoor op internet zoeken of bij een bootbouwer oid.
Zo zie je, een simpele vraag heeft veel aspecten. Veel geluk hiermee.