Ervaringen met Sauter freeslifts?

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Momenteel ben ik de mogelijkheden aan het bekijken om een nieuwe freestafel samen te stellen. De freeslifts van Sauter zien er vernuftige exemplaren uit, vooral de laatste versie OFL 3.0 met kantelfunctie wekt mijn interesse:

SU-06490704-SMPL-ofl3-0_2.jpg

Is er hier iemand die ervaring heeft of meer weet over de kwaliteit van deze of andere liftsystemen van Sauter shop?
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Zelf heb ik geen ervaring mee met deze freesliften. Maar de andere spullen die ik van hun heb zijn zonder uitzondering van goede kwaliteit. Wat dat betreft hoef je jezelf geen zorgen te maken.

Kijk eens op het Youtube-kanaal van The Woodgrafter. Andy heeft pasgeleden een positieve review over deze freesliften geplaatst.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
in #20 een video van alexandre chappel
frees rond 17:00
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Nu je dit ter sprake brengt, herinner ik me een topic van ons rustend lid Tuoh die een dergelijke freestafel ooit zelf heeft geconstrueerd, met kantelbare frees en ingenieuze hulmiddelen.

Fons

 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
215
50
Grönnen
Mooi, mooi, mooi.
Voor nog veel meer ideeën op dit gebied, dit boek :

1630095361416.png

( Ik had er 2, maar nu geen ? )
Zoekterm : Spielman the router handbook
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
215
50
Grönnen
Van jaartal had ik geen idee , ik zou het nog ouder hebben ingeschat, maar het maakt voor de principes allemaal niets uit.
En "top" geen idee, ik heb geen vergelijkend waren onderzoek gedaan.
Zo maar uit interesse, denk je dat het jaar van verschijnen er veel toe doet bij dit soort technieken ?

NB, ik keek voor mijn bijdrage eerst of dit boek al vaker is genoemd op dit forum, in "mijn omgeving" is dit een bekend boek nl.
Maar op dit forum vond ik 1 vermelding met zoekterm "Spielman".
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Mocht Duits geen probleem zijn, dan kan ik je het boek over frezen van Guido Henn zeker ook aanbevelen (ISBN 9783866309494).
 

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Nu je dit ter sprake brengt, herinner ik me een topic van ons rustend lid Tuoh die een dergelijke freestafel ooit zelf heeft geconstrueerd, met kantelbare frees en ingenieuze hulmiddelen.

Fons

Zo jammer dat hij nooit een video heeft kunnen plaatsen van dat meesterwerk.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Op een Duits forum kwam ik verontrustende ervaringen tegen, vooral m.b.t. hun meest recente model (OFL 3.0). Terwijl je net zou denken dat die net verder en beter ontwikkeld zou moeten zijn.. De lift zou speling/torsie vertonen bij het schuin stellen en erg vibreren in sommige gevallen. Dus ben ik uiteindelijk voor Jessem gegaan:

20210908_185939.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.