Ervaringen met hoogte verstelbare werktafels

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
338
39
Vorden
www.LuxeHout.nl
Ik zoek voor mijn werkplaats een mobiele, in hoogte verstelbare werktafel.
Iets als de Felder Fat serie of misschien een schaarheftafel zoals de Holzmann sht310.

Ook de zelfbouw optie met een oud ziekenhuisbed ben ik al wel tegengekomen.

Ik ben vooral benieuwd naar mensen met ervaringen van de bovengenoemde merken of zelfbouw opties. En misschien zie ik nog een optie over het hoofd?

Het doel is een werktafel die kan dienen als in- en uitvoer voor machines maar ook als werktafel voor montage.

• Leuk
Waarderingen: John1969

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
338
39
Vorden
www.LuxeHout.nl
Op die term had ik inderdaad ook al gezocht. Los van de hele goedkope oplossingen zoals van Vevor komt HBM dan ook naar boven.
Vraag me daarbij wel af wat de kwaliteit daarvan is.

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.587
897
Noord-Veluwe / Skåne
Voor zover ik heb kunnen merken zal de kwaliteit van de frames bij de meeste van die tafels wel redelijk OK zijn. Waar het echte verschil in zit zijn de wielen en vooral ook het hefmechanisme. Ik heb een Felder en die kan ik tot op de mm nauwkeurig regelen zonder een hoop te moeten foefelen.

• Leuk
Waarderingen: Zky

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
338
39
Vorden
www.LuxeHout.nl
Voor zover ik heb kunnen merken zal de kwaliteit van de frames bij de meeste van die tafels wel redelijk OK zijn. Waar het echte verschil in zit zijn de wielen en vooral ook het hefmechanisme. Ik heb een Felder en die kan ik tot op de mm nauwkeurig regelen zonder een hoop te moeten foefelen.
Dat is goed om te weten. Een goede hoogte afstelling is wel een must wat mij betreft, zeker als hij als uitvoer voor bijvoorbeeld de zaagtafel dient.

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
338
39
Vorden
www.LuxeHout.nl
Ik ga toch eens vragen bij Felder aangezien ik ook een machine bij ze in bestelling heb. Wie weet doen ze nog een leuke aanbieding en kan ik ook op verzendkosten besparen.
Vragen kan altijd :)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.