Ik zou zeggen doen. En valt het echt tegen (wat ik betwijfel) ... kun je ze nog altijd op schulp of dwars zagen zetten.
Heb ik jaren geleden al eens gepost dus even zoeken. Er moeten er meerdere zijn een of 2 met zwaluwstaart zagen en een met een kapzaag. Die laatste heb ik in gebruik. In middels ziet ie er wat minder mooi uit.Dat was net wat ik ook wilde vragen.
Dit vraagt om wat foto,s.
mischien een nieuw topic? je mooiste handgereedschap?
een paar foto,s van je winkelhaken,bedoelde ik eigenlijk.Je kan je bahco zaag ook upgraden met een mooi handvat met eigen pasvorm. Er is een site waar tekeningen staan van vele maten en modellen handvatten.
Ik begrijp dat in een gereedschapsverzameling mooie dingen zitten dat hoort gewoon. Als ik mijn winkelhaken bekijk die doen niet veel onder voor de zagen.
een paar foto,s van je winkelhaken,bedoelde ik eigenlijk.
Onverantwoord gedrag … but I like it.En als je ze netjes ophangt worden ze nog mooier.vindt ik zelf.
Op een rib minder steekt het niet (Adam was ook een rib kwijt om een vrouw te hebben) .
De enige spijt die je gaat krijgen is dat je het niet eerder hebt gedaan
Dat is hetzelfde setje als ik heb gekozen! dovetail is gewoon rip cut, de carcass en tenon saws zijn hybrid in mijn geval. Mogen we ook zien wat er in het gedeelte met de schaven zit?En als je ze netjes ophangt worden ze nog mooier.vindt ik zelf.
een paar foto,s van je winkelhaken,bedoelde ik eigenlijk.