Erg mooi hout gekocht bij masave.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ben zaterdag bij Masave geweest en daar een paar stukjes hout uitgezocht. Vandaag wat penblanks gezaagd en een kant even geschuurd om te kijken of het aan de verwachting voldoet. Oordeel zelf. O ja de bovenste is niet van hout.
20230320_195127.jpg
De middelste is imbuya en de onderste is walnoot (wortel). Dit imbuya was gezaagd uit het minst mooie deel van het blok. Ik vind het mooi genoeg. Walnootburl vind ik erg mooi. Ik ga eens een poging doen of ik dit walnoot kan stabiliseren.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Als ik moet gokken zebrawood olijf en wenge ? Ik moet nog aan de pennen beginnen. Kreeg vanmiddag een schaal van 35 cm met chuck op mijn vinger. Het hout was nog niet geheel rond. Haalde het werkstuk van de as maar niet op de manier die mij geleerd is. Ja dan moet je op de blaar zitten.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
954
388
hilversum
Ik moet nog aan de pennen beginnen. Kreeg vanmiddag een schaal van 35 cm met chuck op mijn vinger. Het hout was nog niet geheel rond. Haalde het werkstuk van de as maar niet op de manier die mij geleerd is. Ja dan moet je op de blaar zitten.
Ik was begonnen omdat ik blijkbaar een ontsteking in/tussen me knokkels heb.
Had dus maar besloten dat er geen zware werkzaamheden vandaag gingen plaats vinden 🤣
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Pas op met die dingen. Mijn schoonmoeder heeft er een week mee in het ziekenhuis mee gelegen, resultaat een stuk bot en gewricht weg gegeten. strepto nog iets.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Mooie pennen , ongeluk kan in een klein hoekje zitten , en ziektes het overkomt je ,wees er op tijd bij en ga naar de dokter, ik was ook altijd eigenwijs weet nu wel beter,
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.