Fons, dank voor je berichten! Op zich lijkt me de open dag hout erg interessant. Echter heb ik nog geen eigen werk, en hoop ik dat weekend er eindelijk mee te beginnen... Al is dit zeker geen definitieve "nee".
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op Robert zijn vraag over de tafel en het ontbreken van regels.. Naief gezien zou je zeggen dat als het blad niet opgesloten ligt, de verbinding stabiel is.
Ik vind het lastig om te beoordelen hoe ver met moet gaan met maatregelen nemen om te zorgen dat bladen niet kromtrekken en of verbindingen stabiel zijn. Lees ook wel eens over "bekende, beroemde" meubelmakers in de VS ofzo, die bij het verlijmen van tafelbladen niet letten op het om en om leggen van de planken, maar enkel kijken naar de tekening?! Er staat bij m'n ouders al zo'n 15 jaar een massief eiken tafel die in elkaar is geschroefd, die absoluut geen mm speling heeft om te werken, en ja, die staat er nog steeds te functioneren als tafel.
Wat me bij het volgende dilemma brengt: de salontafel moet een blad krijgen onder het tafelblad (voor kranten/ boeken, of waarschijnlijk wat minder nostalgisch: tablet en laptops), dus tussen de poten. Eigenlijk zit het dan dus volledig opgesloten... Pff, lastig hoor, en ik ben nog niet eens begonnen..