Waarschijnlijk het kaarsevet welke ik op de geleider van de veer en groef schaaf heb gedaan.Wat zijn de "streepjes" in de lengte op de twee planken?
Verdwijnt met het naschaven
Waarschijnlijk het kaarsevet welke ik op de geleider van de veer en groef schaaf heb gedaan.Wat zijn de "streepjes" in de lengte op de twee planken?
Ik schaam me diepPrachtig stukje werk!!
Maar wat lees ik nu,een mal gemaakt om
iets uit te frezen.Dat is geen handwerk
Waarschijnlijk het kaarsevet welke ik op de geleider van de veer en groef schaaf heb gedaan.
Hierdoor ben ik overgestapt op jojoba olie,dit is een vloeibare was die goed is voor je gereedschap.Waarschijnlijk het kaarsevet welke ik op de geleider van de veer en groef schaaf heb gedaan.
Ziet er heel netjes uitNog wat kleine afwerkingen en het hang en sluitwerk monteren.
Heb je nog een foto van de andere kant,of durf je die niet te laten zien
Dat van die schoor kan ik me wel voorstellen inderdaad.Mooi werk waar je trots op mag zijn.
Maar mag ik een kleine opmerking maken? De onderkant van de schoren werk je eigenlijk beter in in de stijl dan in de regel.De neerwaartse kracht komt dan dadelijk terecht waar hij moet zijn en je krijgt minder krachten op je verbindingen van de regels met de stijl.
En ik hoop dat je genoeg ruimte tussen de planken hebt gelaten. Eiken werkt flink als het vochtig wordt (eigen ervaring en laatst nog gevelbekleding in eik gezien die bol stond).
Bijna 3 jaar geleden heb ik een "tijdelijke" tuindeur-met-kattenluik gemaakt, met vergelijkbare plaatsing van de schoren in de dorpels/regels. Ik kende de theorie maar vond de technisch correcte uitvoering niet mooi in een 2-vaks klampdeur. Noem het dichterlijke vrijheid .
Hangt onder meer af van hoe droog het hout is bij verwerking en hoeveel regen er tegen kletst.Je foto doet het niet.
Maar wat zou dan de correcte hoeveelheid speling zijn?