Eiken balken bewerken

john deschilder

Nieuw lid
13 dec 2020
20
2
52
Veurne, West Vlaanderen, België
@AvdLinden ,ja de afmetingen vergeten,
Het zou 9 meter lang worden ,in 2 delen van 4 en 5 meter lang,4.5 meter breed,en 3.5 meter hoogte,allemaal wettelijk zonder de nodige bouwvergunning dan.
1 deel volledig dicht met dubbele deur,ander deel juist achterzijde dicht .
Potdeksel had ik ook in gedachten ipv rabat ,scheelt toch in prijs denk ik.
Het gebouw komt op een gemetst muurtje van 5 stenen hoog 2 dik .

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.284
637
John, ik heb het door Okke aangeraden boek gisteren binnengekregen. Nog geen tijd gehad om te bestuderen maar er al wel even snel doorheen gebladerd.

Ik denk dat het gros van je vragen in Timber Frame Construction wordt beantwoord, op een manier die ook voor niet ingewijden begrijpelijk is. Doe jezelf een groot plezier en neem het boek rustig door vóórdat je materialen bestelt of detailtekeningen maakt. Je zult merken dat je de fase "algemene vragen" al gauw kunt overslaan; de tijd die je steekt in het lezen verdien je ruimschoots terug door toegenomen begrip en het voorkomen van ontwerp- en constructiefouten.
Op het forum is voldoende goede wil, kennis en inzicht aanwezig om je vervolgens bij specifieke vragen tijdens het uitwerken van je plan te helpen.

john deschilder

Nieuw lid
13 dec 2020
20
2
52
Veurne, West Vlaanderen, België
@jorisvh ,dit is in Leisele bij Veurne,bij de gebroeders Ryckeboer.
Ze stoppen ermee tegen de zomer ,en ze vinden geen overnemer.
Dus het moment om te bestellen !
Ik heb gebeld en zal er binnenkort prijs vragen voor al het eikenhout ,en eventueel vragen of ik het daar kan laten liggen en drogen terwijl ik bezig ben met de afbraak van mijn oud tuinhuis en de fundering voor het nieuw eiken tuinhuis.

• Leuk
Waarderingen: jorisvh

jorisvh

Post veel
Ah, top, bedankt.
Daar ga ik zeker eens binnenlopen een van deze.
Hun zaak overnemen ga ik niet doen 🤪, maar misschien zijn er wel zaken te doen om ze van hun voorraad af te helpen als ze de zaak stoppenzetten.
Ze blijken geen website te hebben, vaak een goed teken in de houtwereld 🪵.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.