de verbindingen zijn gemaakt, maar nog niet gelijmd, en nog geen toogpennen. Niet zo netjes als bij sommige anderen hier, zoals bv Caso, maar ik ben er zelf redelijk tevreden over. Op het eerste zicht lijkt het toch allemaal redelijk recht. Hier en daar had ik het graag een beetje meer aansluitend gehad, maar grote spleten zijn er niet, en met het lijmen en de toogpennen zal het (hopelijk) wel stevig zitten.
Nu nog de gaten in het blad:
En daarna nog een groef in de onderste leggers voor een legplank...
En dan moet ik eens denken hoe ik de legvise juist ga doen (moet vooral nog een geschikt stuk beuk vinden), zodat ik eerst het gat kan maken in de poot waardoor dat stuk onderaan met die gaten gaat, en het gat voor de spindel kan boren (zonder kolomboor, dat belooft...)
Gaten boren voor de toogpennen, frame lijmen, toogpennen erin (<---kijk ik naar uit, al ben ik er ook zenuwachtig voor);
de staartbankvijs monteren en uitkleden (dat stuk beuk heb ik dan weer wel, al is het misschien wat dik);
blad bevestigen (ga toch enkele bouten gebruiken voor de 2 "buitenste" bladen), en de gaten boren voor de benchdogs. Ook dat zal wschlk nog een uitdaging worden zonder kolomboor. Ik hoorde dat dit eigenlijk onder een hoek van 2 graden zou moeten, maar dat ga ik niet doen. Ik zag dat het raakvlak van die benchdogs reeds wat gekanteld staat, wat volgens mij hetzelfde doet.
Het einde lijkt in zicht, dacht ik eerst. Maar nu ik het hier zo uitschrijf...
En eigenlijk speelde ik nog met de gedachte om eventueel later een sliding deadman te maken. Maar dat zou natuurlijk wel een stuk makkelijker zijn wanneer het frame nog niet ineen zit. Anders moet ik een latje bevestigen bovenop de lange legger (waarover die deadman dan schuift), maar dat lijkt me minder stevig, en ook meer kans om scheef te gaan lopen.