Mijn vriendin was gisteren jarig, en ik heb ze een externe harde schijf cadeau gedaan om al haar foto's op te bewaren. In de winkel stond ik nog te twijfelen of ik er een hoesje zou bijkopen, maar dan toch beslist dat het veel persoonlijker zou zijn om er zelf iets voor te maken, en dit is het resultaat:

Dit is mijn eerste kistje (en eerste zwaluwstaartverbindingen), dus ben wel trots op het resultaat en heb veel bijgeleerd. Zo weet ik bijvoorbeeld nu dat kruisjes zetten op hout dat weggezaagd moet worden wel degelijk zijn nut heeft
Ook had ik te weinig speling gerekend om de harde schijf nog uit het kistje te halen, maar dat heb ik gelukkig nog elegant kunnen oplossen met een inkeping voor je vinger. Voor een volgend kistje zou ik de scharnieren verzinken i.p.v. erop te schroeven, maar nu leek dit me het gemakkelijkst.
Weet er trouwens iemand welk hout dit is? Ik heb het gerecupereerd uit een houten wijnkistje. Op de foto's is het wellicht moeilijk te zien, maar het had op bepaalde plaatsen een roze kleur (of was dit gemorste wijn?
). Het is naaldhout, maar het lijkt niet echt op vuren uit de houthandel. De letter op het deksel is denk ik meranti.
groeten,
Stijn

Dit is mijn eerste kistje (en eerste zwaluwstaartverbindingen), dus ben wel trots op het resultaat en heb veel bijgeleerd. Zo weet ik bijvoorbeeld nu dat kruisjes zetten op hout dat weggezaagd moet worden wel degelijk zijn nut heeft
Weet er trouwens iemand welk hout dit is? Ik heb het gerecupereerd uit een houten wijnkistje. Op de foto's is het wellicht moeilijk te zien, maar het had op bepaalde plaatsen een roze kleur (of was dit gemorste wijn?
groeten,
Stijn