Eendaagse mega bbq snij/serveer plank

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
461
634
47
Breda
Heerlijke zomerse dagen hier in Breda. De BBQ staat vrijwel continu aan en omdat ik zo’n toffe gozer ben komen er ook veel vrienden langs. (Dat ik een zwemvijver heb en goed kan BBQen staat daar los van.) 😂

Ik had alleen nog geen mooie functionele snij/serveer plank. Ik wilde iets groots. Waarbij de vleessappen in het midden van de plank blijven maar wel handig kan uitschenken over de boorden. En wat ruimte voor sausjes.

In 10 minuten tijd had ik een aantal planken tegen elkaar gelijmd. Eik, padoek en noten hout. Daarna weer gaan zwemmen en relaxen want het was boven de 30 graden. 🥵

Een uurtje geleden de slijptol met een rasp gebruikt om de hoofdgedeelte vorm te geven. Met een router half freestyle de sausbakjes gefreesd. Heel verantwoord op slippers en zwembroek. 🙄

Snel met de schuurmachine 40/80/120/180 grid de plank geschuurd en nu staat ie in de eerste laag tung olie.

Ben eigenlijk best tevreden met het resultaat tot nu toe. Vooral dat het maar hooguit 2 uur werk is geweest. 😂

Plank is 45cm breed.

F7E7AC02-0C22-477F-AC3D-262447235A5B.jpeg
884BE7A5-7ACF-4751-88DF-FAA08125E9F4.jpeg
8B7FD622-B71E-4E33-A3F4-59AC15D81194.jpeg
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
461
634
47
Breda
ziet er erg funktioneel uit !
dit type heb ik nog niet in de handel gezien
met 2K gelijmd ?
Bekijk bijlage 120438
Haha, nee. De planken zijn met Titebond III aan elkaar gezet.

Er zat echter een brokkelige knoest in de plank die ik met deze bison 2k turbo heb dicht gemaakt.
Lekkere snelle 90 seconden epoxy. Was tenslotte bezig met super snel project. 😄

Volgens mij gekocht bij de Hornybach.
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie en jegmond

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.244
291
Heelsum
Heerlijke zomerse dagen hier in Breda. De BBQ staat vrijwel continu aan en omdat ik zo’n toffe gozer ben komen er ook veel vrienden langs. (Dat ik een zwemvijver heb en goed kan BBQen staat daar los van.) 😂

Ik had alleen nog geen mooie functionele snij/serveer plank. Ik wilde iets groots. Waarbij de vleessappen in het midden van de plank blijven maar wel handig kan uitschenken over de boorden. En wat ruimte voor sausjes.

In 10 minuten tijd had ik een aantal planken tegen elkaar gelijmd. Eik, padoek en noten hout. Daarna weer gaan zwemmen en relaxen want het was boven de 30 graden. 🥵

Een uurtje geleden de slijptol met een rasp gebruikt om de hoofdgedeelte vorm te geven. Met een router half freestyle de sausbakjes gefreesd. Heel verantwoord op slippers en zwembroek. 🙄

Snel met de schuurmachine 40/80/120/180 grid de plank geschuurd en nu staat ie in de eerste laag tung olie.

Ben eigenlijk best tevreden met het resultaat tot nu toe. Vooral dat het maar hooguit 2 uur werk is geweest. 😂

Plank is 45cm breed.

Bekijk bijlage 120432
Bekijk bijlage 120433
Bekijk bijlage 120434
Simpel: Super Gaaf
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.