Een vaasje met slaap

BramW

Actieve deelnemer
12 mrt 2025
44
90
Moergestel
Met hele grote dank aan Maarten (fantic), die mij deze week wat stammetjes met slaap heeft meegegeven om te proberen!

Dit was de eerste keer dat ik met spalted wood heb mogen werken en de tweede vaas die ik ooit gedraaid heb. Blijkbaar ook de eerste keer, in de vijf jaar dat ik draai, dat ik met wat zachter en natter hout kon draaien. Normaal kreeg ik alleen maar splinters in plaats van krullen, dus dit was erg leuk om ook eens te doen. En al zeg ik het zelf: ik vind het resultaat prachtig! Nou ja, de tekening in het hout dan. 😉

Bijlagen

• VaseSpalted 1.JPG
    VaseSpalted 1.JPG
    43,5 KB · Weergaven: 22
  • VaseSpalted 3.JPG
    VaseSpalted 3.JPG
    33,6 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.396
884
‘s-Hertogenbosch
Mooi vaasje geworden met een mooie tekening 👍🏼
Er is niks 🤔leukers als je aan het draaien bent dan krullen….. persoonlijk vind ik de slierten van langer dan een meter wel heel erg leuk die van nat hout en de afruwguts komen 🤩🤩🤩🤩 dat het dan net is of het regent neem je maar op de koop toe…
Nat eiken in de zomerdag kan trouwens wel vlekken geven als je bezweet bent ( vraag me niet hoe ik dat weet 🫣) maar die zijn na een paar dagen wel weer weg 😁… net als walnoten uit hun bast halen.

• Leuk
Waarderingen: BramW

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.