Een Stanley 51/52 stalen futselplank en schaaf

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
659
220
Middelburg
Dank hdv volgens mij is Derek Cohen één van de ontwikkelaars/testers op gebied van nieuw kwaliteitsgereedschap hij is betrokken bij LV en dacht dat hij ook heeft samengewerkt voor LN

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.063
554
Noord-Veluwe
Ah, ik wist dat hij bevriend is met Rob Lee en veel voor Veritas getest heeft. Dat hij dat ook voor LN heeft gedaan was mij echter ontgaan.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.864
3.206
Gaanderen
Wat ook een leuke schaaf is voor de futselplank is een no 9.ontwikkeld voor pianomakers maar ook een zeldzame en duur
Een stanley no 9 die moest ik toch even opzoeken want het nummer gaf mij de indruk dat er een nog langere schaaf zou zijn dan de no 8. De 9 is echter een ander model die ik wel eens op het www gezien heb.
Hier een link naar de no 9 Stanley No. 9 Cabinet Maker's Block Plane - Handplane Central
Trouwens een zeer informatieve site.
Wil je ooit metalenschaven maken bezoek dan deze site (handplanecentral) met bouwtekeningen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.