Alleen als je binnen 10 jaar opnieuw wilt beginnen (antwoord: nee dus). Dat rot te snel weg, is bovengronds goed duurzaam maar met grondcontact niet.En je zou dan gewoon douglas/lariks gebruiken?
Hier is afgelopen zomer de schutting ook vervangen (betonpalen), laten doen door de lokale schuttingbouwer. Zijn ook zonder beton gezet, inderdaad gat graven en goed aanstampen rondom..
De oude palen waren hardhout, heeft minstens 30+ jaar gestaan. Van de 12 palen was er 1 afgerot, de rest was nog goed (en superzwaar + hard, schroeven braken er gewoon in af). De douglaspaal (7x7) die ik naast de afgebroken paal had gezet 6 jaar ervoor was inmiddels ook al afgerot. Moet er wel bijzeggen dat dat geen hoogkwalitatief stuk hout was, maar een goede paal zou over 2 jaar ook afgerot zijn.
Een aantal jaar geleden heb ik bij mijn ouders ook een schutting mee gezet (zelfde situatie, buurman wilde niet dat er vanaf zijn kant werd gewerkt). Dat was wel een schutting met gemetselde kolommen en planken ertussen zoals op jouw foto 2. Eerst geheel aan de buurkant geschroefd (staand aan onze kant), was niet supermakkelijk maar toch goed te doen. Aan de achterkant deels met een haakse schroefmachine geschroefd omdat er bij de buren een hekje stond waar we met een normale schroefmachine niet bij konden.