Had je ze van Ceder gemaakt waren ze vast weggedreven.Heb er net twee tuinkrukjes van gemaakt... En de Adirondack stoelen die we een jaar of vijf geleden maakten ook. Dat was een vergissing - in die zin dat ze loodzwaar zijn... Ze hebben wel de zwemles van zomer 2021 goed doorstaan ;-)
Dat heb ik ook al vermeld. Ik zou er moeite mee hebben dat de lijn nu niet meer recht is. Maakt voor de werking niets uit maar in vind het niet mooi.Ik had hem eerst gevlakt en dan die strook erop gelijmd… (Stuurman aan de wal, dus).
Is dat nog raadzaam danwel nuttig als hij al in de Osmowax is gezet?Als je hem -het is trouwens geen blokschaaf maar een reischaaf- helemaal hebt opgeknapt is het raadzaam om hem een nachtje in de gekookte lijnolie te leggen. Daarna goed afnemen, de doeken eerst laten drogen voordat je die wegdoet! en vervolgens een dag of twee/drie laten drogen/uitharden.
Is het een reischaaf of voorloper? Lang geleden dat ik het verschil moest weten maar ik dacht dat de voorloper 50-60 cm is en de langere reischaaf heten. Zie dat er een foto met waterpas opstaat. 80 cm dus ja het is een reischaaf.Als je hem -het is trouwens geen blokschaaf maar een reischaaf- helemaal hebt opgeknapt is het raadzaam om hem een nachtje in de gekookte lijnolie te leggen. Daarna goed afnemen, de doeken eerst laten drogen voordat je die wegdoet! en vervolgens een dag of twee/drie laten drogen/uitharden.
M'n schoonmoeder verzamelt altijd krullen als ze hier is, voor het Raku stoken van keramiek.Je hebt ook gelijk genoeg aanmaak voor je volgende haarvuren...
Ik durf het bijna niet te zeggen maar zit je houweel niet verkeerd om?Bekijk bijlage 132772
Bekijk bijlage 132773
Bekijk bijlage 132774
Da's potverdorie geen speelgoed, zo'n reischaaf... ik heb besloten dat nieuwe handvat gewoon lekker met de hand te maken, zoals 'vroegah'. Ja, het is hard werken, maar met zo'n enorm apparaat heb je veel gewicht mee, dus je vliegt langs die balk en neemt grote schillen mee. Echt genieten. Je hebt ook gelijk genoeg aanmaak voor je volgende haarvuren...
Ik durf het bijna niet te zeggen maar zit je houweel niet verkeerd om?