Een ijsje , als niet nu, wanneer dan wel….

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.800
1.158
‘s-Hertogenbosch
Door een reactie vanmorgen dat het te warm is om de schuur in te duiken, geïnspireerd om iets verkoelends neer te zetten….
Een ijsje, als niet nu, wanneer dan wel????
IMG_9525.jpeg
Lekker joh, zo’n hoorntje met chocola. Maar hoe ziet dat eruit 🤔? Niet te lang over nadenken, gewoon doen.
Het hoorntje van gestoomd beuken met daarop gelijmd een stukje Hulst.
Grofweg in model gebracht met een Duitse continentaal guts en met m’n spiralining tool het reliëf erin geschraapt.IMG_9510.jpeg
IMG_9515.jpeg
Tijd voor koffie of iets dergelijks….. vind de wederhelft dat chocola erop ook wel lekker is…😵‍💫. Een Amerikaans noten pen-blank bracht uitkomst…. Rond draaien en schuurstof opvangen. De groeven opvullen met stof en ca lijm en…. wallaaaah.IMG_9523.jpeg
Leuk dan, heb je een ijsje 🍦 met een spitse punt aan het hoorntje, blijft dat natuurlijk niet staan …. Dus nog maar een houdertje gedraaid uit een stuk esdoorn… en dan… klaar.IMG_9527.jpeg
Misschien een idee als het ontbreekt aan ideeën….

Leuk projectje voor een warme zondagmiddag,
Groetjes John

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.394
4.057
Terborg
Leuk een ijsje gedraaid op de nova cornetto :).Ik heb het idee dat dit forum veel als vraagbaak gebruikt word.
Een vraag en daarna is het over. Dat vind ik jammer.
Ja werkstukken hier tonen met het maakverhaal erbij word zeker gewaardeerd. Echter als we het aantal forumers bekijken en daar nieuwe werkstukken tegenover zetten dan is het bedroevend laag.
Zelf heb ik nog geen werkplaats ik sta dus droog. Hoop wel dit jaar een eind te komen met mijn werkplaats.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: John1969 en arjaano

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.800
1.158
‘s-Hertogenbosch
Misschien zijn m’n werkstukken nog een beetje grof, iets perfect neerzetten moet je echt geduld van een monnik voor hebben…zeker segmentwerk net als van @Nico Oosthoek , waar ik overigens bewondering voor heb.
Maar als ik op de pagina werkstukken van houtdraaiers kijk, geloof ik dat anderen het alleen maar zien als inspiratiebron afgelopen maanden.
Ik hoop dat jullie houtdraaiers ook iets van jullie projecten willen tonen.
@Wim Kluck ik heb het volste vertrouwen erin dat als je schuur/werkplaats op orde is, losbrand met opgekropte projecten

kees poortman

Actieve deelnemer
21 sep 2015
361
269
Oosterbeek
Misschien zijn m’n werkstukken nog een beetje grof, iets perfect neerzetten moet je echt geduld van een monnik voor hebben…zeker segmentwerk net als van @Nico Oosthoek , waar ik overigens bewondering voor heb.
Maar als ik op de pagina werkstukken van houtdraaiers kijk, geloof ik dat anderen het alleen maar zien als inspiratiebron afgelopen maanden.
Ik hoop dat jullie houtdraaiers ook iets van jullie projecten willen tonen.
@Wim Kluck ik heb het volste vertrouwen erin dat als je schuur/werkplaats op orde is, losbrand met opgekropte projecten
Krijg hier kippenvel van....

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
218
146
Iets verderop en om de hoek
In de zin van een warme (auto)dag achter de rug en dan een ijsje voorgeschoteld krijgen waar ik niet aan kan komen, terwijl die er juist uiterst smakelijk uitziet....
Moest gelijk denken aan deze gif van spongebob met hoe je het omschreef @kees poortman . Klopt het een beetje misschien? 😉😅🤣

Bijlagen

• spongebob-meme-i-need-it.gif
    spongebob-meme-i-need-it.gif
    3,3 MB · Weergaven: 9

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.