ECEM Speedtools Vlak-vandiktebank onderdelen?

Pieter.C.Douwes

Nieuw lid
12 mrt 2024
9
0
Breda
ik heb een paar dagen geleden ook voor een prikkie een vlak-vandiktebank gekocht van het merk ECEM (speedtools). helaas heb ik ook niks kunnen vinden op het internet. ik zou graag ook wat onderdelen willen vervangen maar zou niet weten waar ik ze kan vinden :(

heeft iemand tips of info?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.150
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
jouw vraag is hier in 2017 reeds gesteld
zonder antwoord gebleven
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Is het mogelijk om een foto van de machine te plaatsen? En wat voor onderdelen zoek je?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Op onderdelen zou ik maar niet rekenen. Dit lijkt me een machine die ergens in de 70 of 80 jaren als een goedkoop alternatief voor een profi machine is gemaakt.
 

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
284
129
55
Luzy Saint Martin
de aanvoer rol grijpt het hout niet goed met het doorvoeren. en ik zou graag een (spiraal)beitelas er op willen zetten. of een as voor meer dan 2 messen.
Zitten er gladde rollen op het aanvoerblad? En zo ja staan die dan wel hoog genoeg?

Zit de aanvoertol niet verkeerd om gemonteerd? (Voor zover mogelijk)
 

Pieter.C.Douwes

Nieuw lid
12 mrt 2024
9
0
Breda
Zit het doorvoer probleem niet in een te stroeve tafel? Waarom is een as met 2 messen niet goed ? Er zijn duizenden schaafmachines met 2 messen.
hm.. ik zou even kunnen kijken of de tafel wat gladder kan. (goed idee!) en voor die messen, ja ik snap het dat 2 ook oke zijn maar het lijkt mij fijner werken en minder herrie.
 

Pieter.C.Douwes

Nieuw lid
12 mrt 2024
9
0
Breda
Zitten er gladde rollen op het aanvoerblad? En zo ja staan die dan wel hoog genoeg?

Zit de aanvoertol niet verkeerd om gemonteerd? (Voor zover mogelijk)
de aanvoerrol zitten boven het hout en is een geribde stalenstaaf. plus op de rol zit ook een beschadiging die ik terug zie in het hout helaas.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Kun je foto's plaatsen van hoe het er precies uit ziet? Als je eigenlijk een moderne schaafmachine met een spiraal as wil, dan moet je niet gaan klooien met een blikken ding van 40 jaar oud. Maar voor de meeste hobby houtbewerkers is een simpele machine prima voor die paar plankjes die ze per jaar doen. Ja, zo'n ding maakt wat meer lawaai. Je koopt een peltor optime III en je hoort er niets meer van. Het lijkt me dat je de werkelijke problemen van je machine met wat werk prima op kan lossen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.150
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
een oude blijkbaar hobbymachine zou ik niet proberen op te schalen
gebruik ze voor wat ze nog aankan
wil je écht een spiraalas enz, koop kan een al dan niet 2dehandse waar die reeds in zit
bespaar jou de moeite + de kosten
en denk aan jouw veiligheid wanneer je een nieuwe as in zo'n machine wil planten
 

Pieter.C.Douwes

Nieuw lid
12 mrt 2024
9
0
Breda
Kun je foto's plaatsen van hoe het er precies uit ziet? Als je eigenlijk een moderne schaafmachine met een spiraal as wil, dan moet je niet gaan klooien met een blikken ding van 40 jaar oud. Maar voor de meeste hobby houtbewerkers is een simpele machine prima voor die paar plankjes die ze per jaar doen. Ja, zo'n ding maakt wat meer lawaai. Je koopt een peltor optime III en je hoort er niets meer van. Het lijkt me dat je de werkelijke problemen van je machine met wat werk prima op kan lossen.
oke dan, ik stuur binnenkort even wat foto's door. Dankje :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.