Dubbelzijdige tape en schoonmaken freesbit.

Jeroen B

Actieve deelnemer
14 mei 2018
63
29
Brabantse Kempen
Inmiddels sinds vrijdag de set in bezit en wat een ongelofelijk mooi stukje techniek 🤩. Wijst zichzelf en de mogelijkheden zijn indrukwekkend.

Om het werkstuk vast te houden gebruik ik dubbelzijdige tapijttape van tesa (via de gamma).Is verwijderbaar en werkt prima. Waar ik alleen bang voor ben is dat het freesbitjeje snel onder de lijm/plak zal komen te zitten… Hebben jullie hier ervaringen mee en hoe maken jullie de bitjes (eventueel) schoon?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pablo's Casita

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Mooi! Het speelkwartier kan beginnen voor je.....😄
Het probleem met de lijmresten is inderdaad een dingetje. Schoonmaken doe ik gewoon met wasbenzine. Even inweken in een bakje en afvegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen B

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Voor mijn CNC gebruikte ik eerst ook dubbelzijdig tape, ik had ook last van lijmresten daarvan. En het afpellen van het scheidingspapier was een ramp.
Tegenwoordig gebruik ik schilderstape met ca-glue en activator.
Op beide zijden (ondergrond + onderkant werkstuk) schilderstape plakken (ik gebruik blauw Tesa-tape van 38mm breed). Op de schilderstape op de ondergrond een paar druppels lijm en op het tape aan de onderkant van je werkstuk activator spuiten. Samenvoegen en een seconde of 5 klemmen en het zit vast.
Vast genoeg voor het frezen, maar ook goed genoeg los te krijgen daarna, en nauwelijks lijmresten op de frees, iig stukken minder als dubbelzijdig tape.
Wel zorgen dat de lijm tussen je lagen tape zit en niet erlangs...

Ik gebruik deze CA-lijm, die bevalt goed.

Op deze manier:
 

Jeroen B

Actieve deelnemer
14 mei 2018
63
29
Brabantse Kempen
Voor mijn CNC gebruikte ik eerst ook dubbelzijdig tape, ik had ook last van lijmresten daarvan. En het afpellen van het scheidingspapier was een ramp.
Tegenwoordig gebruik ik schilderstape met ca-glue en activator.
Op beide zijden (ondergrond + onderkant werkstuk) schilderstape plakken (ik gebruik blauw Tesa-tape van 38mm breed). Op de schilderstape op de ondergrond een paar druppels lijm en op het tape aan de onderkant van je werkstuk activator spuiten. Samenvoegen en een seconde of 5 klemmen en het zit vast.
Vast genoeg voor het frezen, maar ook goed genoeg los te krijgen daarna, en nauwelijks lijmresten op de frees, iig stukken minder als dubbelzijdig tape.
Wel zorgen dat de lijm tussen je lagen tape zit en niet erlangs...

Ik gebruik deze CA-lijm, die bevalt goed.

Op deze manier:
Bedankt voor de tip Rob!
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
573
96
Stiens
Ik maak mijn snijgereedschap zoals zaagbladen en freesbitjes wel schoon met ovenreiniger en een stukje hout om te schrapen. Voor de reiniger is het wel beter om van die plastic huishoudhandschoenen aan te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen B

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.