Dubbel glas bestellen en plaatsen

rowan

Actieve deelnemer
2 dec 2012
59
11
Beste klussers,

Binnenkort ga ik de buitenboel overnieuw schilderen.
Maar voordat ik dit ga doen wil ik eerst de bovenverdieping voorzien van dubbel glas.

Nu mijn vraag:
Waar bestellen jullie dubbel glas, en hebben jullie goede ervaring mee.

Alle tips zijn welkom.

Bvd

Rowan.
 

Stijn52

Actieve deelnemer
10 dec 2020
67
17
Herzele
Beste klussers,

Binnenkort ga ik de buitenboel overnieuw schilderen.
Maar voordat ik dit ga doen wil ik eerst de bovenverdieping voorzien van dubbel glas.

Nu mijn vraag:
Waar bestellen jullie dubbel glas, en hebben jullie goede ervaring mee.

Alle tips zijn welkom.

Bvd

Rowan.
Regio?
 

Stijn52

Actieve deelnemer
10 dec 2020
67
17
Herzele
Beste klussers,

Binnenkort ga ik de buitenboel overnieuw schilderen.
Maar voordat ik dit ga doen wil ik eerst de bovenverdieping voorzien van dubbel glas.

Nu mijn vraag:
Waar bestellen jullie dubbel glas, en hebben jullie goede ervaring mee.

Alle tips zijn welkom.

Bvd

Rowan.
Al glas geplaatst(glasblokken plaatsen is geen kernfysica, maar het moet wel goed gebeuren, zeker bij draaikiep en schuifraam)? Hoe zit het met de staat van de ramen? Stuk dat op de arduin staat nog in goede staat? Hoelang zitten die ramen er al in? Plaats genoeg voor dubbel glas?(smallere glaslatten of moet er ook gefreesd worden?) Hou rekening dat er ook glasband moet geplaatst worden. Kunnen de vleugels het extra gewicht aan?
 

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Lijkt me een goed idee om hiervoor even binnen te wandelen bij een lokale glashandel. Dat praat erg makkelijk en er zijn toch veel dingen die je dan meekrijgt waar je anders net nog even niet aan gedacht had (in mijn geval)
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb een paar jaar geleden een partij glas online besteld. Welke webwinkel weet ik niet meer.
Deze webwinkel is eigenlijk geen echte winkel, maar een verkoopplatform dat de levering laat doen door lokale bedrijven. In mijn geval werd het glas geleverd door Ceyssens Glas uit Heusden.
Maar eerlijk gezegd zou ik voor zulk een klus toch ook even offerte vragen voor plaatsing inbegrepen. Eventueel zelf het glas verwijderen. Hoe het in Nederland is weet ik niet, maar in België is er verlaagd BTW tarief voor woningen ouder dan 10 jaar. Dan is het klussen waar veel materiaal en relatief weinig werkuren zit vaak niet rendabel om het zelf te doen.
Laatst heb ik een ruit moeten laten vervangen omdat er bij het uitbreken van de tegels een stukje tegel was weggesprongen. Een mooi, rond gat zat in het glas. De leverancier is zelf komen meten. Hij doet de opmeting altijd zelf. Een standpunt waar ik begrip voor heb.
Houdt er ook rekening mee dat je een condensgleuf in je sponning moet hebben. Anders riskeer je gebarsten ruiten na vorst.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
In Duitsland is glas veel goedkoper dan in NL. Ik weet van een alu/staal-kozijnbedrijf hier in de regio dat al hun glas uit DE haalt.
Ik zou een professionele glaszetter (vast wel te vinden in je kennissenkring) vragen om buiten werktijd tegen vergoeding de boel in te meten & dan met die gegevens offertes vragen (ook in DE, dus).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.